HTML

Antibringa blog

Azoknak az autósoknak, akik utálják fővárosban közlekedő biciklistákat

Friss topikok

  • Húzzunk bele!: @antibringa: Nagy a valószínűsége ennek... Nah nem zavarlak már többet a 1-2 vendéget látó blogod... (2009.11.08. 15:31) Egy radikális biciklis véleménye
  • Húzzunk bele!: @törzsmókus: Én se tettem még kárt, mindig elgondolkodom ezen, hogy a fenébe sikerült még ez, visz... (2009.11.03. 14:19) Biciklis futár
  • Húzzunk bele!: Óh tényleg Pesten is problémák adódtak belőle, de azóta már beletanultak, mert már alig látok ilye... (2009.07.22. 21:50) Bicikliztem a Fertő tónál.
  • Húzzunk bele!: @antibringa: Ezért ne állj oda mint sok hülye autós elállják és nem tudok átmenni, ha zöld van. (2009.07.16. 17:26) Tolakodós biciklisek
  • antibringa: Azért hoztam létre a blogot, mert a vizsgaidőszakban még volt időm foglalkozni vele. Mostanra már ... (2009.06.30. 00:20) Nem örülök hogy igazam volt

Linkblog

2009.05.24. 17:50 antibringa

Első bejegyzés

Antibringa

Ezt a blogot azért hoztam létre, mert elegem van a körúton a kocsik között cikázó, majd a piroson áthajtó pofátlan biciklistákból, akik lefoglalnak egy teljes sávot, a kocsik egyesével kerülik ki őket, majd ez a  cirkusz kezdődik előről, mikor a lámpánál utolér és elhajt mellettünk , át a gyalogos zebrán, vagy csak lazán át a kereszteződésen, a piros lámpán. Igyekszem majd fotókkal illusztrálni a bejegyzéseket, nem lesz nehéz dolgom, mivel naponta 4-5 ilyen szituációnak vagyok szemtanúja. Természetesen ugyanez vonatkozik a motorosokra is, akik annyival rosszabbak a biciklistáknál, hogy lazán elkezdik bőgetni a motort, ha nem húzódsz le a sáv jobb szélére, hogy ő elmehessen középen, meghúzza a tükröd? Ő aztán leszarja...Nem probléma. Ráadásul a szerencsétlen biciklis szívja be a töménytelen mennyiségű füstöt is, ami jön ki a teherautókból. Mert ugye fárad, egyre nagyobb levegőket vesz a szénmonoxid pedig nagyobb és nagyobb mennyiségben megy be szépen a tüdejébe. Ez sem probléma. Az hogy mikor megérkezik valahova, bűzlik az izzadtságtól. Ez sem probléma. Egyszer rálógott a kocsim kb 20 cm - rel a biciklis útra. Hát nem sajnálta az energiát hogy belerugjon a kocsim oldalába. 

Körülnéztem a neten és még nincs ehhez hasonló blog, csak a sok biciklistának vannak blogjai, véleményei és támogatói. Itt az ideje, hogy végre a stresszelt autósok is kinyilvánítsák a véleményüket!

Végezetül 2 kép, amit a http://varos.blogter.hu/ 268840/ket_kereken oldalról szedtem le:

 

 

30 komment

Címkék: bringa antibringa


A bejegyzés trackback címe:

https://antibringa.blog.hu/api/trackback/id/tr441140959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

deen 2009.05.24. 21:59:24

"Igyekszem majd fotókkal publikálni a bejegyzéseket, nem lesz nehéz dolgom, mivel naponta 4-5 ilyen szituációnak vagyok szemtanúja."

hehe, akkor ez a cyclechic.hu konkurenciája lesz:)

de inkább higgadj le pajti és fogadd el, hogy van ami gyorsabb városban mint az autó de leginkább jobban illik oda, és ez a bringa ;)

IIIBIMBOIII 2009.05.24. 22:58:13

"Azoknak az autósoknak, akik utálják az utakon közlekedő biciklistákat"
Ez szerintem elég szomorú,dehát ez elég sokat elárul rólad tisztelt Szerkesztő Úr! Szerintem azért nem ártana a tisztelt autósoknak sem néha belenézni a kresz szabályainak változtatásába.Persze aki biciklis az egyértelműen a rossz lóra tett nemigaz?Menj csak tovább, dudáld le nyomjál rá ablakmosófolyadékot és ezzel meg van oldva. Persze gondolom az is zavar hogy egyáltalán léteznek emberek rajtad kívül a földön ugye?Ülj fel néha te is egy kétkerekűre és utána akloss véleményt. Vagy félsz ezzel közlekedni?

antibringa 2009.05.25. 00:07:56

Látom betanult szöveg már van :)
Nem félek közlekedni, de ha bringázni van kedvem akkor a Balaton mentén vagy a városból kifele teszem ezt, mert belátom hogy az ország fővárosa nem erre való. Nincs erre felkészülve sem az autós társadalom, se a biciklizés szabályozottsága. A biciklizésben egyelőre anarchia uralkodik, mennek össze vissza kerseztül kasul, át a piroson, vagy ahol eszükbe jut. Magukat sodorják bajba, magukat teszik ki a veszélynek. Nem ellenzem a biciklis közlekedést az arra megfelelő helyen, én is előfordul, hogy biciklire ülök.

Vegaaa 2009.06.03. 13:25:11

"mert belátom hogy az ország fővárosa nem erre való. Nincs erre felkészülve sem az autós társadalom, se a biciklizés szabályozottsága"
és mikor lesz? hogy lesz? miként lesz?
nem egyik napról a másikra. ez egy hosszú folyamat, ami már szerintem elkezdődött. az hogy ez egy nehéz ügy, az nem ok arra hogy továbbra is tapicskáljunk budapest mocskában. európaivá válni változtatással és (kényelem)lemondással jár, ezt jó lenne tudatosítani.

Én vagyok 2009.06.03. 13:48:04

"A bicikli jó, az autó rossz." Ez akár George Orwell állatfarmjában is szerepelhetett volna. Ott is hasonló alapigazságnak vélt jelmondatokat véstek fel a pajta falára. Aztán egyesével bebizonyosodott, hogy egytől egyik hamis állítások voltak.

A biciklisek kinyilvánítják magukról, hogy ők a jók, az autósok a rosszak. Aki pedig nem hiszi, azt kerékbe kell törni, inkvizíció elé kell állítani (De minek, ha már eleve megvan az ítélet, hogy bűnös?), de legalábbis ki kell cikizni. A vallások ilyenek, ott nem kell objektív igazolás, elég az önmagukra tett kijelentés, ami aztán megfellebezhetetlen.

Biztosan nagyon fogja csípni a kis csíra kerékpárosok szemét, hogy nem mindenki borul térdre előttük.

Én vagyok 2009.06.03. 13:49:47

Vega: A biciklisek talán fel vannak készülve? Nézd csak meg, hánynak van például tükre! KRESZ és a józan ész szerint is kötelező felszerelés lenne. És ez csak egy dolog.

Vegaaa 2009.06.03. 14:28:10

@Én vagyok: nem mondtam hogy bárki is fel lenne készülve, de tátott szájjal várni hogy majd egyszercsak mindenki úgy közlekedik, ahogy az a nagy könyvben meg van írva, az elég naív dolog. mindig a másiktól várjuk el, hogy ő hozzon áldozatot, ő emelje fel a seggét valami érdekében, és amikor majd olyan sokan tesznek így, hogy ciki lesz nem közéjük tartozni, akkor majd énis változok. ezzel a nagy többség így van, ezért állunk egyhelyben.
tudom hogy több ismeretlenes az egyenlet és nem csak rajtunk múlik, de ha azokat a dolgokat se tesszük meg, amiket már most módunkban állna megtenni, akkor mégis mit várunk el a többitöl? és milyen jogon?

Bret 2009.06.03. 17:03:24

Oh igen.

Pár napja megálltam egy bringaúton autóval vészvillogóval álldogáló emberforma véglény mögött, és illedelmes köszönés után megkérdeztem, hogy vajon mi lenne számára motiváló, hogy NE parkoljon a bringaútra.
"áááááá csak egy percre álltam meg, hogy beszélgessek a régen látott barátommal"
(de tíz perce ott állt, hosszú volt a piros, amíg szemben vártam a zöldre)
"Jó-jó, de mi lenne motiváló, hogy ne álljon oda? Ha mondjuk elmondanám, hogy akkor nekem nem kéne két autó között lavízornom, vagy mondjuk kevésbé tartaná fel az autóstársait?"
"áááá, hát ez csak nem probléma"
Levontam a következtetése és meg is mondtam neki: "Köszi, lényegében válaszolt a kérdésre: az lenne motiváló, ha az ilyeneknek válogatás nélkül lerúgnánk a tükrét. További szép napot!"

antibringa 2009.06.03. 17:11:24

Igazad van, nem túl kedves dolog ott leparkolni. Viszont amíg a "biciklis kollégák" (nem Te mert feltételezem Te minden szabályt betartasz) folyamatosan megszegik a szabályokat és ezzel felingerlik az autósokat, addig nem lesznek tényezők a közlekedésben és nem lesz kivetni való dolog a biciklis sávra parkolni. Mert csak azt gondolják magunkban: "Legalább egyszer ők is szívnak picit"

gyocska 2009.06.03. 18:19:47

@Én vagyok:"Nézd csak meg, hánynak van például tükre! KRESZ és a józan ész szerint is kötelező felszerelés lenne."
Ha már arra adod a fejedet, hogy írásban publikálsz, legalább vedd a fáradtságot és ellenőrizd le, hogy helytállóak-e a kijelentéseid! A visszapillantó tükör kerékpáron nem kötelező.
Javaslom időnként csapd fel azt a könyvet és olvasd el újra, sőt, néha vegyél újat...

Én vagyok 2009.06.04. 13:16:49

Nagyon meg lennék lepve, ha nem lenne kötelező a tükör a biciklin. Bár meglehet. Itt amúgy se számít, hogy mik a szabályok, csak az, hogy adott helyzetben ki mit tud félremagyarázni. (Törvénytelen kordont bontani, de főállású félremagyarázók felmentve.)

Én vagyok 2009.06.04. 13:17:26

Nagyon meg lennék lepve, ha nem lenne kötelező a tükör a biciklin. Bár meglehet. Itt amúgy se számít, hogy mik a szabályok, csak az, hogy adott helyzetben ki mit tud félremagyarázni. (Törvénytelen kordont bontani, de főállású félremagyarázók felmentve.)

Reggie 2009.06.04. 14:33:01

@Én vagyok: kezdhetsz meglepodni, kerekparra nem kotelezo a tukor.

danesdzsu2 2009.06.04. 15:17:09

@antibringa: A bicklis meg minden alkalommal, amikor egy autós kárára szabálytalankodik, a bicikliúton parkoló autósokra gondol, és arra, hogy legalább most ők is szívnak egy kicsit. Egyébként az autó nem való az olyan nagyvárosokba, mint Budapest.

danesdzsu2 2009.06.04. 15:18:42

@Én vagyok: Ha csak egyszer ültél volna bringán életedben, akkor tudnád, miért nincs sok értelme egy tükörnek egy gyakorlott kerékpáros számára. Egyébként lepődj meg.

Dr. Eher 2009.06.04. 21:58:30

"Természetesen ugyanez vonatkozik a motorosokra is, akik annyival rosszabbak a biciklistáknál, hogy lazán elkezdik bőgetni a motort, ha nem húzódsz le a sáv jobb szélére, hogy ő elmehessen középen, meghúzza a tükröd?"

Fasz vagy? A motorosok mindig megállnak a pirosnál, a biciklisek sose, az autósok meg 1. "én még átférek ezen a narancssárgán", 2. mégse, és beparkolnak a kereszteződésbe, hogy a keresztbe jövők ne tudjanak haladni. Mitől is rosszabb akkor a motoros? Attól hogy a legszabályosabb mind közül?

Motoron nem izzadsz le mint biciklin, viszont gyorsabban megteszel bármilyen távot mint egy autó. Az meg mit zavar hogy egy motoros kikerül téged amikor dekkolsz? Te azt már sosem fogod visszaelőzni. Gondolom az a bajod a motorral hogy neked nem telik rá, aztán dögöljön meg a szomszéd tehene is.

A motorosokat fikázni ősi román szokás! Tudtad?

antibringa 2009.06.04. 22:03:21

az autósokat cikizni meg régi proli szokás tudtad?:) a motoros is belemegy a narancsba és benn is ragadna csak aztán elhúz a sorok között. Ma 3 ilyen videót is csináltam, majd ha lesz időm felrakom. Egyébként nem tudom milyen motorod van, de nem hiszem hogy többet ér, mint az én kocsim. Amúgy sem irigylem azokat a vackokat, soha át nem ülnék a klímás, 6 hangszórós kényelmes kocsimból egy ilyen veszélyes marhaságra

Dr. Eher 2009.06.04. 22:12:10

"és benn is ragadna csak aztán elhúz a sorok között."

Magyarul: nem ragad benn. Vegyél te is motort, akkor te is kikerülheted az autós úttorlaszokat, senki nem tiltja. Én is azért vettem. (Aztán meg egy büdös cigó 2 hete ellopta.)

Ha nem irigyled ezeket a "vackokat", akkor minek irigykedsz? Örülj neki hogy te rohadhatsz a dugóban, míg ők folyamatosan haladnak, hiszen ezt te választottad, ezért ez neked csak jó.

Perillustris 2009.06.05. 00:04:15

@Dr. Eher: "Attól hogy a legszabályosabb mind közül?"

Ez azért kicsit erős így általánosítva.

Perillustris 2009.06.05. 00:06:37

"lefoglalnak egy teljes sávot"

Az a 7-900 autós, aki szinte a Nagykörút teljes hosszában elfoglal egy-egy sávot parkolásra nem zavar?

Na, ott a biciklisáv helye. Utána nem kell majd kerülgetni a bringást.

antibringa 2009.06.05. 01:05:23

Jogos, de ez nem engem zavar, hanem a bicikliseket. Nekem van utam. Ha majd ott tartunk akkor esetleg állást lehet arról foglalni, hogy engem hogy érint az, ha megszüntetik a parkolás lehetőségét. Akkor szidni fogom a fővárost, amiért nem teszi lehetővé számomra a parkolást. De nem parkolhatok majd le a biciklissávra, azért mert nincs parkoló. Ugyanis a biciklisek most ezt teszik, remélem átlátod a párhuzamot.

Perillustris 2009.06.05. 09:39:53

@antibringa: Nagyon erőltetett a párhuzam. A sorok között előre törő bringás nem akadályoz senkit, és ha normális, akkor nem is veszélyeztet senkit és semmit. Ellenben "felszabadít 6-7 métert a közútból. Ja, közút: a Nagykörút a közelekedőké, úgyhogy a "nekem van utam" is izzadságszagú.

Számomra nem kétséges, hogy előbb-utóbb annyi lesz a Nagykörúton bringázók száma, hogy az "autósok" jobban fogják követelni a kerékpársávot, mint a biciklisek.

galoooshka 2009.06.05. 13:28:43

@antibringa:
(!)" soha át nem ülnék a klímás, 6 hangszórós kényelmes kocsimból egy ilyen veszélyes marhaságra" (!)
Hehhehhhehhhee...rég röhögtem ilyen jót:D
Sok sikert a blogodhoz, rengeteg eféle beszűkült barom fogja olvasni, biztosan lesz látogatottságod.:D
Gondolom ez a célod, meg puffogni kicsit, ha már a 6 klíma meg a hangszóró nem segít, mikor rájössz, hogy máshogy is lehet és lényegesen gyorsabb:D
ne puffogj, hallgass zenét!

antibringa 2009.06.05. 18:02:53

@galoooshka: Miért, szerinted a Criticalmass.hu és a többi ilyen oldal nem beszűkűlt? "Menjél biciklivel.Csak az a jó a városban. Egészséges. Gyors. Mindenkinek ezzel kéne járnia".haha

Vegaaa 2009.06.05. 22:56:29

@antibringa: "@galoooshka: Miért, szerinted a Criticalmass.hu és a többi ilyen oldal nem beszűkűlt?"
nem, merthogy:
"Menjél biciklivel.Csak az a jó a városban. Mindenkinek ezzel kéne járnia"
ilyet egyik bicajos oldalon se olvashattál. senki se mondja, hogy MINDENKI bicajozzon.
rengeteg előitélettől kell még megszabadulnod, csak kívánni tudom hogy sikerüljön. komolyan.

antibringa 2009.06.05. 23:34:02

@Vegaaa: Nyilván egy picit túloztam, szokás az érvelésnél. De alapvetően egy olyan hangulatot sugal ha pedig a kommenteket megnézed, akkor teljesen igazam lesz. Az egy durván bringás oldal ez meg egy durván nem bringás.

Perillustris 2009.06.06. 10:46:34

@antibringa: "picit túloztam"

Szokás, aha. Végülis a "mindenbicajosátmegyapiroson" mellé befér.

antibringa 2009.06.06. 11:53:24

Igen, tény nem szabad használni a "mindig" és "soha" szavakat. Minden kommentemben javítom a mindiget "az esetek 98% - ában" -ra. Egyébként még nem láttam olyat, hogy a biciklis kivárja a zöldet. Ahányszor én biciklist láttam, vagy kiment a zebrára és úgy vissza vagy csak simán továbbment. Kivéve mikor jöttek mindenhonnan, de az ugye nem számít, mert nem jóindulatból várt.

Perillustris 2009.06.06. 14:25:54

@antibringa: "Kivéve mikor jöttek mindenhonnan, de az ugye nem számít, mert nem jóindulatból várt."

Tehát igenis szoktál látni pirosnál álló bringást, de az nem számít, mert a hülye nem megy át amikor jönnek keresztben. LOL

antibringa 2009.06.06. 15:08:24

@Perillustris: Ezen nem értem mit nem értesz. Ebből csak az derül ki, hogy a bringások szabályszegők, de legalább nem teljesen hülyék, hogy alámenjenek egy kocsinak önként és dalolva. Ha ez pozitívum, akkor egy pont nekik :)
süti beállítások módosítása