HTML

Antibringa blog

Azoknak az autósoknak, akik utálják fővárosban közlekedő biciklistákat

Friss topikok

  • Húzzunk bele!: @antibringa: Nagy a valószínűsége ennek... Nah nem zavarlak már többet a 1-2 vendéget látó blogod... (2009.11.08. 15:31) Egy radikális biciklis véleménye
  • Húzzunk bele!: @törzsmókus: Én se tettem még kárt, mindig elgondolkodom ezen, hogy a fenébe sikerült még ez, visz... (2009.11.03. 14:19) Biciklis futár
  • Húzzunk bele!: Óh tényleg Pesten is problémák adódtak belőle, de azóta már beletanultak, mert már alig látok ilye... (2009.07.22. 21:50) Bicikliztem a Fertő tónál.
  • Húzzunk bele!: @antibringa: Ezért ne állj oda mint sok hülye autós elállják és nem tudok átmenni, ha zöld van. (2009.07.16. 17:26) Tolakodós biciklisek
  • antibringa: Azért hoztam létre a blogot, mert a vizsgaidőszakban még volt időm foglalkozni vele. Mostanra már ... (2009.06.30. 00:20) Nem örülök hogy igazam volt

Linkblog

2009.06.04. 20:08 antibringa

Lehet hogy rajta segített volna a tükör: Halálos gázolás

"Halálra gázoltak egy kerékpárost Barcson

A helyszínen életét vesztette egy figyelmetlen kerékpáros, akit Barcson, a 68-as út várost elkerülő szakaszán elütött egy személygépkocsi csütörtökön kora este, tájékoztatott a Somogy Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője. A kerékpáros balra akart kanyarodni, de nem vette észre az őt előző személygépkocsit, amelynek vezetője már nem tudta elkerülni az ütközést. Az elgázolt 34 éves barcsi férfi olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette, mondta Bíró Gábor."  Index.hu

22 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://antibringa.blog.hu/api/trackback/id/tr921164071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

enyv 2009.06.04. 21:39:31

és mióta szokás kereszteződésben előzni?!!!!

antibringa 2009.06.04. 21:41:43

tegyük fel, hogy az útról rákanyarodott a haverja kapubeállójára. Máskülönben nem figyelmetlen kerékpárosról írnának. Amúgy meg vicces lenne, ha egy kereszteződésben végigcsorognál 20al egy biciklis mellett.:) De lehet hogy igazad van és így szabályos.

Perillustris 2009.06.04. 23:47:01

@antibringa: MTI hír, úgyhogy illik óvatosan kezelni. Ha egy bringást elütnek vidéken, aki esetleg szabálytalanul nem visel sötétben fényvisszaverő ruházatot, azt mindig kiemelik. Azt már sosem, ha esetleg a gázoló sem volt ártatlan, mert pl. 140-nel próbálta kikerülni 90-es úton.

Én vagyok 2009.06.05. 09:20:11

Főútvonalon kereszteződésben szabad előzni. Viszont kerékpárral balra kenyarodni nem, csak jobbra lehúzódni, leszállni és áttolni. (Szabályszerű biciklis-gyalogos metamorfózis.)

Én vagyok 2009.06.05. 09:21:17

Ha vidéken elütnek egy biciklist, azt se szokták kiemelni, hogy a véralkohol-szintje az egekben volt. Pedig tudja mindenki, hogy este falun a biciklisek egyik fele részeg, a másik fele részeg vasutas.

Perillustris 2009.06.05. 09:32:13

@Én vagyok: Elhiheted, ha valószínűsíthető, hogy a kerékpáros ittasan szenvedett balesetet, akkor az benne lesz a hírben.

Navarone 2009.06.05. 12:07:30

Az autósoknak figyelni kéne a biciklisekre!

BOB 2009.06.05. 14:41:17

@Én vagyok: lámpás kereszteződésnél balra is szabad kanyarodni, hacsak az ún. "Kerékpáros közvetett kapcsolat" tábla nem tiltja. Meg lakott területen belül is szabad.

antibringa 2009.06.05. 18:01:10

@BOB: Ez olyan, mint a viccben, mikor a rendőr átsegíti a munkában megfáradt cigányt a zebrán...Ez egy biciklista kampány videó.:) De egyébként az szimpatikus, hogy így külön vannak választva! Ha majd eljutunk ide, akkor nekem sem lesz bajom az egésszel.

musi 2009.06.05. 21:26:54

Ez a blog egy jó nagy baromság... A legtöbb ember paraszt módon viselkedik függetlenül attól, hogy bicaj vagy autó van a segge alatt. Tipikusan csak a saját szemszögedből nézed, mert te autóban ülsz.

Vegaaa 2009.06.05. 22:45:29

én a post címét átírnám:
lehet hogy segített volna, ha hátranéz.

antibringa 2009.06.05. 23:28:59

@Vegaaa: És egyébként a tükör miért kelt ilyen heves ellenállást a biciklistátk körében?

Perillustris 2009.06.06. 10:47:41

@antibringa: Mert elég, ha hátranéz valaki.

antibringa 2009.06.06. 11:51:41

@Perillustris: És közben nem veszítheti el az egyensúlyát, meg ilyesmi ? (mármint komolyan, van annyi ideje, hogy ezt biztonságosan megtegye?). Én pl gokartban utálom hogy nincs tükör és mindig nézegetni kell

Kis ember 2009.06.06. 17:08:10

Mivel olyan hírt igen ritkán (persze nem soha) olvasni, hogy valakit elütött egy kerékpáros és meghalt, csak olyat, hogy elütötte az autó, megállapíthatjuk, hogy az autózás rendkívül veszélyes és nem való a városba. :)

antibringa 2009.06.06. 19:43:44

@Kis ember: Vagy hülye vagy és nem értetted meg a példát, vagy csök kötekedsz; egyik esetben sem érdemes ragozni a dolgot

Vegaaa 2009.06.06. 21:26:18

@antibringa:
a bicaj lassú, tehát van idő hátranézni (viccen kivül ezt az elözö hozzászolásomba be is akartam írni, de nem gondoltam volna hogy ez ennyire nem nyilvánvaló...). hátranézéskor persze kileng kicsit, de ugye mindenki tartja a megfelelő oldaltávot.
egyébként az, hogy ilyen egyszerü dolgokat is el kell magyarázni, mutatja hogy a bírálók is mennyire "értenek" a bicajozáshoz. az hogy autózol és nem esel el ha felülsz egy bicajra, az közel sem jelenti azt hogy vágod a dolgot.

antibringa 2009.06.06. 21:38:19

@Vegaaa: Én mikor balra nézek, picit balra is húzom a kormányt. De a belvárosban még nem próbáltam, ezért kérdeztem, hogy ott mennyi reakcióidő van (mert ott nyilván több kell, mint balcsin..). Ha valaki egy picit fáradt, vagy piás, sztem lehet baj a hátranézegetésből.

Vegaaa 2009.06.06. 22:43:57

lehet persze, de elenyésző. gondolj bele abba pl. hogy mennyi minden történhet ha országúton vagy autópályán előzés elött belenézel a tükörbe. ha egy kicsit már el vagy bóbiskolva simán megteszel 100-200 métert mire újra magad elé nézel. nekem ilyenböl a 6 év alatt (mióta vezetek) csak egyszer volt gondom.
több sávos körúton hajnalban (ebböl következik hogy fáradt is voltam már) besoroltam a legbelső sávba. jóval elöttem haladt egy autó, jóval az autó elött pedig gyalogosok akartak átmenni az egyébként kihalt úton. nem gondoltam volna hogy az a bizonyos autó meg fog nekik állni, ezért hosszasan bámultam a tükörbe, közbe beszélgettem. mire visszanéztem már csak egy lökhárítót láttam magam elött. baj nem lett belőle szerencsére, inkább csak tanultam a helyzetböl. 8-10 órás vezetéshez azóta nálam dukál a negro-energiaital kombó.
ehhez képest pl. bicajon hátranézésből sose volt gondom (pedig városban 24 feletti az átlagsebességem), úgyhogy végülis embere válogatja. gyakorolni kell, aztán menni fog az:)

hogy ontopic legyek még:
aki részegen teker annak mindegy hogy van tükör vagy nincs. aki egy főúton (gondolom a 68-as út az) nem gondol arra hogy jöhetnek mögötte és csak úgy becsalinkázik, annak is tökmindegy hogy mi van a kerójára felszerelve, úgyse használja. ez sajnos elég szomorú.
süti beállítások módosítása