HTML

Antibringa blog

Azoknak az autósoknak, akik utálják fővárosban közlekedő biciklistákat

Friss topikok

  • Húzzunk bele!: @antibringa: Nagy a valószínűsége ennek... Nah nem zavarlak már többet a 1-2 vendéget látó blogod... (2009.11.08. 15:31) Egy radikális biciklis véleménye
  • Húzzunk bele!: @törzsmókus: Én se tettem még kárt, mindig elgondolkodom ezen, hogy a fenébe sikerült még ez, visz... (2009.11.03. 14:19) Biciklis futár
  • Húzzunk bele!: Óh tényleg Pesten is problémák adódtak belőle, de azóta már beletanultak, mert már alig látok ilye... (2009.07.22. 21:50) Bicikliztem a Fertő tónál.
  • Húzzunk bele!: @antibringa: Ezért ne állj oda mint sok hülye autós elállják és nem tudok átmenni, ha zöld van. (2009.07.16. 17:26) Tolakodós biciklisek
  • antibringa: Azért hoztam létre a blogot, mert a vizsgaidőszakban még volt időm foglalkozni vele. Mostanra már ... (2009.06.30. 00:20) Nem örülök hogy igazam volt

Linkblog

2009.05.31. 12:48 antibringa

Tolakodós biciklisek

Hát igen, ilyen is van. Aki az úton megy mikor ott zöld a lámpa, zebrán ha épp ott zöld  és ha még így sem tud elég előnyre szert tenni, akkor tolakszik a kocsik között. Szigorúan az elválasztóvonalon!

 

47 komment

Címkék: tolakodó biciklis


A bejegyzés trackback címe:

https://antibringa.blog.hu/api/trackback/id/tr611154716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

beked 2009.05.31. 16:55:57

Nem értem miért tolakodás, ha kétkerekű jármű előzhet álló járművet sávon belülül...akkor inkább sávon mint a kocsidat végighúzva, mert nem álsz szélre. De a futár az futár, nagyrészt szabálytalanok és ha nem elég jók, akkor veszélyes aútókra, de biciklisekre is. Egyébként biciklisként nem épp életbiztosítás jobb szélen menni, mert az autósok jobbra sokkal kevésbé figyelnek. Kanyarodáskor, parkoláskor, de egy kátyu kikerülésekor is simán kihúznak sokan ha van ott bringás ha nem.

antibringa 2009.05.31. 18:17:27

Erre meg az a válaszom, hogy egy sávban a kresz szerint két keréknyomon lehet haladni (értsd. egyszerre vagy egy autó, vagy két kerékpár/motor) de a.) az elválasztó vonalon egész biztos nem lehet haladni (mert nem sáv) b.) a biciklissel együtt már 3 keréknyom lesz.

beked 2009.05.31. 23:06:26

Kicsit se találom kresz-ben azt a bejegyzést, hogy az egy nyomvonalú jármű előzhet ha sávon belül, vagy a úgy, hogy a másik sávban közlekedő járművet nem zavarja, de ez csak emlék, igazolni nem tudom magamnak. Mindazonáltal ezt nem biciklire vonatkozik, aki jobb oldalon haladhatna, jobb oldalt, a járdán előzhetne, ha ezzel a gyalogosakat nem akadályozza. De az autósok jelentős része a motorosokat sem engedik, vagy legalábbis sok helyen ez a legnagyobb felháborodás oka Kresz szerint talán nem tehetnék meg de ha elfér méirt baj az, ha megteszi, csak azért mert a kocsiban ülve végignézve lehangoló. A legtöbb úton van rá hely, ha nem akadályozzák, hogy legyen. Vannak örült motorosok, vannak örült bringások, de vannak örült autósok is. Ha egy, a dugóban nyél gázza haladó motorost fotózol (akkor ügyes vagy), vagy út szélén, kanyarban előzőkról beszélnél az érthető lenne, vannak ilyenek, meg is hallnak miattuk páran. De mérges lenni arra, akki halad annak ellenére, hogy a sok autó miatt már szinte lehetetlen....szerintem ez irigység. Vannak veszélyes biciklisek, motorosok és autósok is. Ha tényleg az és megmutatod az szerintem teljesen helyes mert ez nem lejáratás, hanem a problémák bemutatása. De ennyi erővel a dugóban ácsorgó autók között átszaladó gyalogosakt is fotózhatsz és nem hiszem hogy abból kevesebb van és nem hiszem hogy nagy részük nem épp a másik oldalon parkolt le és megy át fánkért. Amig mindenkinek a másik az ellensége addig csak anyázás van. Lehet elfogult vagyok, de most épp az vagyok, elkapott egy jobhorog, mig szabály szerint az út szélén bicikliztem mellényben, lámpákkal. Talán nem figyelt, talán paraszt volt, de ha behúzodom az útra, akkor meg lefotozól, hogy mekkora szemét vagyok. Ezentúl inkább szemét mint halott.

antibringa 2009.05.31. 23:23:05

@beked: Szimpatikus vagy. :) Pont ezért nyitottam ezt a blogot, hogy ilyen hozzászólások is legyenek, mint a tied. Amit mondasz abban van igazság, irigységről is van szó. Csak tudod ez olyan, hogy a rendőr szóvivő mondta, hogy tudja, hogy szemétség, hogy kinthagynak 30as táblákat és ott radaroznak. És össze kéne szedni őket. De attól még ott 30ra kell lassítani, mert ez a szabály. És nagyon visszatetsző, hogy az autósokat mostmár tényleg szinte bármiért megbüntetik, ahogy egy fórumozó írta az indexen "ha túl gyorsan mész leradaroznak, ha túl lassan akkor parkolási díjat kell fizetned:))" eközben pedig a biciklisek (akik átmennek a piroson, keresztül kasul mindenhol mennek) a motorosok pedig felhajtott rendszámmal vagy koszos rendszámmal vagy épp rendszám nélkül húznak el melletted 100al, mennek át a piroson, szóval nem zavartatják magukat. És ezek után látod, ahogy a kocsik között egyensúlyoz, nem hiszem, hogy ennek ez lenne a módja. Ha ez így helyes szabályos és biztonságos lenne, akkor megengedné a kresz. Hogy mondjak egy párhuzamot: az én kocsimmal biztonságosan lehet menni 160-190 között, de még 210el sem érzed úgy, hogy szétszakad. Mégsem mehetek 180al, mert nem engedi a szabály. Pedig mondhatnám a ladának (mint a motoros nekem) hogy most miért zavarja hogy én tudok menni ő meg nem ?

Mourinho már nem a király 2009.06.03. 13:04:19

Sosem büntettek meg senkit mert bicajjal előrement a sorok közt. Ebbe aztán igazán kár belekötni, hiába utálod a bringásokat. Épp az a lényege a bringának, hogy nem állsz vele 1 óra hosszát a dugóba...

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.06.03. 13:14:10

A bringa lényege nem az, hogy nem állsz vele a dugóban. Ez egy nagyon primitív és káros hozzáállás.. A bringa arra való, hogy egy hétvégén elmenj a margitszigetre vele(bringaúton) a haverokkal, vagy hogy balatonon elővedd és tekerj szabadon, kényelmesen, azzal vegyél kenyeret stb.

Mosolyogni tudok mikor ilyet mondanak, hogy gyorsabb bringával, mint autóval..Aha, úgy, hogy minden létező szabályt megszeg. Fasza. Csak azt, hagyják ilyenkor ki a játékból, hogy így kocsival is lehet gyorsan menni. Piroson is át lehet menni vele, buszsávba is át lehet menni..tessék, ezt előzze meg a bringás.
Aki felvállalja, hogy biciklivel megy, mint ahogy én, hogy villamossal, más pedig, hogy opellel, ugyanazoka játékszabályok érvényesek ránk. A szabályokat be kell tartani.

Pár éve volt apának egy balesete(apró koccanás) mert kivilágítatlanul bevágott a kocsink előtt haladó autó elé egy biciklis aki satufékezett. Egy nagyon picit belementünk. Mi vagyunk a hibások, pedig ha tudtuk volna(az előttünklevő sofőr is) elkapta volna azt a mocskot.

Felelősségre alig vonhatóak, nem büntetik őket, felelősségérzetükk nincs, de ez akkor sem jelenti azt, hogy a dugóban BÁRMI JOGA LENNE előzgetni és szabályokat megszegni.

Biciklivel vagy, oké, azt szabad, szépen közlekedj a forgalommal.

Vegaaa 2009.06.03. 13:17:11

nem tudom miért kell ezt eröltetni. ha van egy többsávos út, aminek a szélén buszsáv van, és a delikvens nem ott teker meg nem is a járdán, hanem szabályosan a belső sávban mondjuk éppen elötted, miközben kurvára nem tudod kikerülni ÚGY, hogy ne 2 centire húzzál el mellette, akkor örülsz dejó valaki szabályosan teker?
de hozhatnék még példákat, amikor tuti eldurranna az agyad egy szabályos bicajostól. amíg ez így van, addig nem kéne eröltetni a kresz számonkérést.
egyébként ha valaki tényleg egy szuicid állat módjára teker (futár), azzal én sem értek egyet.

Én vagyok 2009.06.03. 13:19:39

Beked: "Kresz szerint talán nem tehetnék meg de ha elfér méirt baj az, ha megteszi, csak azért mert a kocsiban ülve végignézve lehangoló"

Minek kérdezel, ha már úgyis van válaszod? Egyébként ezer oka van. Például az, hogy a többi közlekedő (például a gyalogosok) nem számítanak rá, hogy az álló járművek közül egyszer csak valaki kivágódik.

Én vagyok 2009.06.03. 13:24:09

Az egész biciklisfutár bizniszt arra alapozzák, hogy a szabályokat megszegik. Ha én arra alapítanék egy céget, hogy lopott szoftvert árulok, biztosan elővenne a rendőrség. És teljes joggal tennék. A futáros cégeket se kéne hagyni.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.06.03. 13:28:38

@Vegaaa: hát nekem szabályos bringástól tuti nem.
Csak _szokatlan_ lenne... És az azért ritka, hogy ne tudj megelőzni egy bringást(a veszélyeztetése nélkül) mert nincs rá hely..

Máskülönben meg tartom, hogy bringabarát vagyok, de nem való a belvárosi forgalmas utakra biciklis, ha nincs bicikliút. De terepjáró sem...

Szóval a kresz számonkérésnek kell elsőnek lennie. Utána elgondolkodhatunk, hogy min kéne változtatni.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.06.03. 13:33:32

@Én vagyok:
arról nem is beszélve, hogy nálam az "elfér" eléggé önkényes megállapítás.
A közlekedésbe meg nem jóravezető, ha ennyire szabadon ítélkeznek az emberek...

Továbbá tegyük fel, előretolakszik a biciklis, aránylag kevés autót karcolt össze. Elől megáll a pirosnál. Indulásnál aztán előzhetik vissza a kocsik, amit senki se szeret.
Illetve van rá esély, hogy önkényesen úgyítéli, hogy Ő most a piroson is átmehet. Aztán vagy okoz balesetet, vagy nem. Csupa jómegoldás..

Vegaaa 2009.06.03. 13:48:55

@sanche: "És az azért ritka, hogy ne tudj megelőzni egy bringást(a veszélyeztetése nélkül) mert nincs rá hely.."
ebbe ez volt a legjobb. nem a kresz szerint előzöd, hanem úgy hogy SZERINTED az nem veszélyes. de a másik meg ugye közlekedjen a kresz szerint, és ne úgy ahogy (te) szerinte az még nem veszélyes. vicces ez.

antibringa 2009.06.03. 13:52:25

Nem, ebben az volt a legjobb, hogy "Indulásnál aztán előzhetik vissza a kocsik". Mert ez teljesen így van. Felforr az agyvizem hogy ugyanazt a hülyét előzöm már harmadszor. Pedig átmegy a piroson is és még így is utolérem. Te meg itt lovagolsz valami baromságon..:)

Vegaaa 2009.06.03. 14:02:03

azt a baromságot kettős mércének hívják, amit komplexebben szerettem volna bemutatni annál, mint hogy valakik elörefurakodnak a lámpánál a semmiért. bocs hogy nem ragaszkodtam 100%-ban a posthoz, de ez nem volt kiírva mint követelmény.
ha csak szimplán "anyázni" akarsz itt a blogon, akkor szólj és már itt se vagyok.

antibringa 2009.06.03. 14:04:52

Rendben, igazad van, de ez nem érv, hogy ki szerint mi veszélyes. A KRESZ szerint veszélyes, ha az úton 3 keréknyom megy egyszerre. És az sem relativ szerintem, hogy a biciklisek veszélyesek -e a kocsik között. Max "általában nem csinálnak" bajt, de attól még MINDIG VESZÉLYES, mert ha nem lenne az, akkor benne lenne a kreszben hogy "a kerékpárral közlekedők haladhatnak az álló kocsisor között ... körülmények esetén"

Vegaaa 2009.06.03. 14:18:33

igen, pont erre akartam rávilágítani sanche barátunknál. ha már kreszezünk, akkor sávon belül nem előzünk se bicajjal se autóval. így viszont már könnyen elképzelhető rengeteg olyan eset, amikor a szabályosan úton közlekedő bicajostól eldurran az agyad.
tehát akkor ugye adott a kérdés hogy milyen mérce az ilyenkor, amikoris a kreszt leszarva a bicajos takarodjon a vérbe inkább, de amikor meg ő ügyeskedik akkor még rohadjon is meg? ezt a fajta egymásra mutogatást sosem szerettem, főleg azért mert nem vezet sehova. sajnos sok idő kell ahhoz, hogy olyanná alakuljon a város, ahol már nem kell mutogatni. de mint az első bejegyzésedbe irt kommentemben mondtam, ehhez változni kell nekünk is, nem csak a városvezetésre várni hogy majd egyszercsak pikkpakk megtanulunk közösségben közlekedni, és nem csak egyénileg.

yoshida 2009.06.03. 15:27:22

Én hoztam magamnak egy szabályt: Ha -bringával- megelőzök egy kocsisort -ezt lassan érdemes csak- a pirosnál, és a következő pirosig visszaelőztek, majd én másodszor előzöm meg őket, és látom, hogy újra vissza fognak előzni, akkor felmegyek a járdára inkább.

Egyszer megelőznek attól még senki nem bassza fel magát, és én még így is kétszer előztem meg őket.

Mondjuk belvárosban gyorsabb bringával és elő nem fordul hogy kétszer visszaelőzzenek, ha meg valaki olyan lassan teker, hogy állandóan visszaelőzik, és ő így is előre csorog pirosnál, az inkább tekerjen a járdán, aláírom.

Noés legtöbb helyen a szélső sáv elég széles, ha látják a kocsisok hogy a bringás egyenes vonalban lehúzódva teker, simán meg tudják előzni csak ne 50km/h sebesség különbséggel tegyék :)

Manyizga (törölt) 2009.06.03. 15:36:34

Sajnos a KRESZ kivételezik az autósokkal. Autóval - megfelelő oldaltávolság tartása mellett - szabad egy nyomon haladó járművet (bicikli, robogó, motor) előzni SÁVON BELÜL. Fordítva nem... Mert azt nem szabad, AZ balesetveszélyes. Az autós jobban tudja.... LOL. A magyar KRESZ autósközpontú. Mert irigy emberek alkották.

antibringa 2009.06.03. 15:52:46

Persze, de azért szerintem nem pontos az összehasonlítás. Hiszen teljesen más közlekedési eszközökről beszélünk. A teherautóra és a szgk-ra is más szabályok vonatkoznak. És nem azért, mert a törvényalkotó jobban szereti a teherautósokat vagy az autósokat, hanem mert a teherautó lomha, nagy tömegű, lassabban reagál stb. Ugyanígy a biciklisek is mások mint az autósok: lassúak, nem reagálnak olyan jól (mivel mint valaki írta előttem nincs tükrük, nem tudják mi történik) ráadásul jobban kell "védeni őket a saját hülyeségüktől", mert ha bármi baj van szörnyet halnak. Igazából őket védi az a szabályozás, hogy nem szlalomozhatnak akárhoz - még ha ez talán kifacsartnak és viccesnek is tűnhet.

Vegaaa 2009.06.03. 17:25:09

@antibringa: "Ugyanígy a biciklisek is mások mint az autósok: lassúak, nem reagálnak olyan jól (mivel mint valaki írta előttem nincs tükrük, nem tudják mi történik)"

na ez érdekes, mert én a bringán mindig sokkal jobban tudom mi folyik körülöttem, mint amikor vezetek (micsoda eretnek, bicajjal és autóval is közlekedik). nincs körülöttem holt tér és a fülemet is használom. ha nincs szélvihar, akkor már 100 méterről hallom hogy jön mögöttem valaki és ahogy közeledik még azt is meg tudom tippelni, hogy mekkora oldaltávot fog tartani (ezt csak hallásból). ehhez még hozzájön az is, hogy kihasználom azon képességemet, miszerint el tudom fordítani a fejem, és ha a jóval elöttem levő forgalmi szituációt szeretném előre látni, akkor meg kiállok a nyeregből és átnézek mindenki felett (teherautó persze kivétel).
sajnos a legtöbb bringás ezeket összességében nem használja. mp3-mat hallgat, hátranézés nélkül cikázik amerre lát, gondolkodás nélkül kivág takarásból (bokor, kocsi, ház) stb. szerintem ezekről kell leszoktatni az embereket és megtanítani őket kerékpározni. mert ugye azt tudjuk, hogy aki éppen csak nem fullad le a kocsival, az nem vezet, hanem csak halad éppenhogy. ugyanígy van a kerónál is, szóval szerintem felesleges ezt tetézni olyan kresz betartatásával, ami sokszor életszerűtlen.

gyocska 2009.06.03. 18:42:21

Manyizga: "A magyar KRESZ autósközpontú. "
Ott a pont. De minél többen tekerünk, annál hamarabb és nagyobb mértékben változik ez meg.

Vegaaa: "én a bringán mindig sokkal jobban tudom mi folyik körülöttem, mint amikor vezetek (micsoda eretnek, bicajjal és autóval is közlekedik)."
Ott is egy pont. Én szintén, pedig autóval sem vagyok bamba, nem az autó orrát bámulom a mellkasomba húzott kormány mögül. Hamarosan csinálok "A" korlátlan jogsit, kíváncsi vagyok motoron milyen mindez.

lampaules 2009.06.03. 22:49:55

Csatlakozom, bringán sokkal nagyobb biztonságban érzem magam, mint autóban, pedig min 20e kilómétert vezettem már. Van robogóm is, és már ott tartok, hogy utálok autóba ülni, kivéve este, amikor nyugisan lehet menni. Bringán/robogón sokkal jobban érzed, mi van körülötted, jobban átlátod a kereszteződést, stb.
Este persze én is autóba ülök, mert akkor nyugisan lehet menni, de reggel 7től este hétig két keréken a gyorsabb és nyugisabb a fővárosban.

Én vagyok 2009.06.04. 13:21:26

Manyizga: Te minden szabály alól felmentést adsz magadnak, ami nem tetszik? És mit szólsz ahhoz, amikor valaki a te károdra teszi ugyanezt?

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2009.06.04. 14:15:05

A tolakodós bringáshoz néhány gondolat: a bringás 1/5-1/10 helyet foglal egy átlagautóhoz képest. Egy átlagautóban Bp-en szerintem 1,5-2 ember utazik. 8-12km távra Bp-en a bringa megver minden közlekedési eszközt, kivéve motor és metró. (metró csak akkor, ha a vonalon van épp dolgod és 4 megállónál többt mész, egyébként lerontja az idődet az átszállás és/vagy mozgólépcsőzés) Következmény: mindenki legyen nagyon hálás a belvárosban bringázóknak, mert nekki, az autósnak csinálnak helyet azzal, hogy otthonhagyták az autójukat aznap.
Ha fenti alapról indulunk, akkor lehet óvatosan kritizálni a szabálytalankodókat, de szerintem életszerűtlen az, hogy vki biciklire ül, teker, szívja az autók bűzét, lassabban halad, ÉS ezzel együtt nem kerüli ki a dugót, nem megy a sor elejére, adott esetben nem megy át a zöld lámpán a zebrán. Ezek az apró előnyök a biciklisták előjogai: azért tehetik meg, mert vállalják a kényelmetlenséget, és ezzel helyet teremtenek a nagymamiknak, dolgozóknak, terhes + 3gyerekes anyáknak, hogy ők kényelmesen autózhassanak túlzsúfolt belvárosunkban. Ha ezt végiggondolod, mindjárt nem zavar a bringás az úton! Azt meg pont senkinek nem hiszem el,hogy napközben a belvárosban 2-3-4 alkalommal visszaelőzöl bringást. Az esetek 90%-ban baromira a nyomába sem érsz! Külváros más tészta, ott lehet, hogy gyorsabb a kocsi, de pl. Szlovák út - Kerepesi út kereszteződésben laza 1,5km sor szokott állni, esetleg Gyömrői út külső szakaszán befelé minden lámpánál ugyanez, Üllői út külső szakasz Határ úttól kifele szintén. Ilyen helyeken gyakorlatilag kivétel nélkül a bringa gyorsabb, bár nem feltétlenül szabályosan.Ez, ha hiszed, ha nem neked, mint autósnak is jó. Gondolkodj el rajta: rájössz, hogy így van.

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2009.06.04. 14:27:51

@Én vagyok: Te melyik országban élsz? Magyarországon, hozzáteszem sajnos, a szabályok betartása őrültséggel határos bolond viselkedés. A szabályokat ugyanis úgy találják ki, hogy ne tudd betartani őket ép ésszel, vagy úgy alkalmazzák őket. Ezek után a hatalom kegyesen enged egy kicsit a szigorból (hagyja, hogy életben maradj), de mindig érezteti veled: ha akarja kinyírhat bármikor a szabály tényleges, szó szerinti betartatásával. Pl.: 21. úton + két független sáv építés, a régi útpályán semmi munkavégzés, csak hétközben némi építési forgalom. "0km/h sebességkorlátozást tettek ki 30 km hosszon, persze hétvégán nem dolgoztak, de a tábla kinnmaradt, hátha mégis arrajár vki. Megoldás: az nincs. Vagy 1,5h alatt teszek meg 30km-t szabályosan, vagy józan ész szerint leszarom, megyek, ahogy tudok. Eredmény: bármikor elvehetik a jogsimat! Köszönöm neked Magyarország. Pl2.: Jövedelemelvonás: bevétel 60-70%-a. És legyél versenyképes a szomszéddal, ahol ugyanez 40%! Megoldás megint nincs, csak ez kissé fontosabb, mint egy jogsi! Vagy fizetsz és csődbemész, vagy "okosba" költségelsz, EVA-zol és túlélsz. Eredmény: bármikor csődbe taszíthatnak egy kedves APEH ellenőrzéssel. Pl3.: próbálj meg BÁRMILYEN állami tenderen indulni. Egy csomó költséged lesz vele, de nyerni nem fogsz, ez garantált. Vagy nem lesz munkád, vagy beállsz a sorba és fizetsz, akinek kell! Ekkor persze korrumpáló szemét vagy, senkit sem érdekel, hogy a te munkádból él az alkalmazottad, fizeted az adót + belőled él a korrupt hivatalnok is. Eredmény: bármikor felelősségre vonható vagy, cserébe lesz munkád. Összefoglalva: ne gyere nekem azzal, hogy "Te minden szabály alól felmentést adsz magadnak, ami nem tetszik?" Én vállalom, hogy igen. Ez egy ilyen ország, és én alkalmazkodom. Ez van.

Húzzunk bele! 2009.06.04. 15:06:05

Popey egyetértek, nem hiába invidiulista a magyar már régről ez folyik, lehet h ezer éve:)

Mikulás 2009.06.04. 16:38:54

használhatod ezt a már bezárt blogot is:
hulyebringas.blog.hu/

antibringa 2009.06.04. 17:11:44

úgy látom nem csak nekem jutott akkor eszembe :)

inkább zsömle 2009.06.04. 18:34:18

"Én vagyok 2009.06.03. 13:24:09
Az egész biciklisfutár bizniszt arra alapozzák, hogy a szabályokat megszegik."

Sehr viccesch! Nagyon jó meglátás, tényleg. Jót mulattam.

csiszi 2009.06.04. 18:36:47

@antibringa: természetesen ezeket a sebességeket csak és kizárólag Németországban tesztelted, a magyar autópályákon soha nem mész 130 fölé, és az M3 bevezető szakaszán is betartod a 80-as/50-es táblákat.
Hihető.

antibringa 2009.06.04. 18:37:16

SZerintem korrekt meglátás, tényleg a szabálytalanságra alapozzák a bizniszt:
"Előzd meg a piroshetest! (alapár+50%)
Arra az esetre, ha a csomagodnak halaszthatatlanul a címzettnél kell lennie. A hívástól számított 15 percen belül felvesszük, majd 45 percen belül kézbesítjük Budapest egész területén. Ennél is gyorsabb futárra van szükséged? Megpróbálunk segíteni! Használjd ki a Hajtás Pajtás gyorsaságát!"

antibringa 2009.06.04. 18:40:50

Jó párszor voltam Németországban, de nyilván mentem már az M7esen is 130 fölött. Az a különbség egy biciklis/motoroshoz képest, hogy engem lefényképeztek múlt nyáron 169el és fizettem mint a katonatiszt :)

Dr. Eher 2009.06.04. 21:32:30

"kétkerekű jármű előzhet álló járművet sávon belülül"

És azt hogy? Az előzés alapfeltétele hogy mozog a jármű. Álló járművet csak kikerülni lehet. Fogalomzavar!

Dr. Eher 2009.06.04. 21:37:57

"Sajnos a KRESZ kivételezik az autósokkal. Autóval - megfelelő oldaltávolság tartása mellett - szabad egy nyomon haladó járművet (bicikli, robogó, motor) előzni SÁVON BELÜL."

Te az Ecserin vetted a jogsidat? 1 nyomvonalút csak 1 nyomvonalú előzhet sávban. Az autó pont nem ilyen.

Perillustris 2009.06.05. 00:17:42

@Dr. Eher: Ezek szerint te is ott vetted.

Illes 2009.06.05. 00:41:54

Persze hogy az elválasztó vonalon, holmáshol? Jobbról nem előzönk mert jobbkanyar vagy ajtó nyílik és különben is tikos KRESZ szerint, két szembeforgalmú sáv között pedig egyrészt nem egyéletbiztosítás, másrészt a két sáv között sokszor van hogy csak az egyiknél gyorsabb az ember.
...és nem véletlenül hívják úgy hogy "motorossáv"...

beked 2009.06.05. 18:37:03

@Dr. Eher: Ajánlom nézd át a kreszkönyved. Én irtam hülyeséget és örültem, hogy kijavítottak, de te úgy arcoskodsz, hogy közben fogalmad sincs mit irsz, az elég tré.

antibringa 2009.06.06. 02:00:37

@Illes: Én rákerestem, hogy "motorsáv", de nem találtam semmit.
@beked: osztom. :)

Perillustris 2009.06.06. 10:45:36

@antibringa: Ott keresd, ahol a narancssárga lámpa fogalma van.

TH 2009.06.08. 18:45:29

@Dr. Eher: ezt hol álmodtad? :)

Illes 2009.06.17. 15:49:24

@Perillustris: Ehhe, ott hát, a "futárzöld" mellett :)

antibringa 2009.06.17. 19:27:11

@Illes: Ja értem, erre már vannak vicces kifejezések is. :)

Húzzunk bele! 2009.07.05. 13:13:52

A tolakodás nem az, amikor a másikat feltartjuk, hihi egy biciklis a többi nagy kemény testűt feltartja.
Jó vicces poszt.

antibringa 2009.07.08. 19:04:59

Ja. Feltartja, mert senki nem akarja elgázolni. Vagy "megijeszteni".

törzsmókus 2009.07.14. 12:34:50

azt hiszem, @Popeye76 gondolatait kéne mindenkinek megszívlelni arról, h a bringás az autósoknak tesz szívességet azzal h nem foglalja a helyet.

@antibringa: „Felforr az agyvizem hogy ugyanazt a hülyét előzöm már harmadszor.”
Na, most lépj hátra egyet, és gondold át ezt mégegyszer!
Nem arról van szó inkább, h a bringás kétszer is megelőzött, mert ő kb egyenletesen hozza a belvárosi átlagtempót, amit te folyamatos gyorsítással-fékezéssel érsz el?
Persze ez a ritkább, mert gyakran könnyedén übereli azt (pl Nagykörúton csúcsidőben 14km/h az autók átlagsebessége).
Ha meg nincs tele autókkal az út, akkor te is tudsz haladni, és csak egyszer előzöd a bringást :)

Persze megértem h frusztrál, h a másik alatt nincs száz lóerő, mégse tudod lehagyni. De ez van, ilyen a város.

antibringa 2009.07.16. 10:34:33

@törzsmókus: bevallom nem érzem úgy , hogy szivességet tesz :)és nem az egyenletes tempója miatt tud kétszer lehagyni, hanem mert pofátlanul átmegy a piroson. Épp ez a probléma. Ha úgy közlekednék autóval, ahogy sok biciklis megy biciklivel, akkor az autó közlekeéds átlagsebessége se 14km/h lenne. Csak a biciklis a pirosnál átmegy gyalogos zebrára. Érdekesen néznék ki ott a kocsival :)

Húzzunk bele! 2009.07.16. 17:26:34

@antibringa: Ezért ne állj oda mint sok hülye autós elállják és nem tudok átmenni, ha zöld van.
süti beállítások módosítása