Hát igen, ilyen is van. Aki az úton megy mikor ott zöld a lámpa, zebrán ha épp ott zöld és ha még így sem tud elég előnyre szert tenni, akkor tolakszik a kocsik között. Szigorúan az elválasztóvonalon!
Hát igen, ilyen is van. Aki az úton megy mikor ott zöld a lámpa, zebrán ha épp ott zöld és ha még így sem tud elég előnyre szert tenni, akkor tolakszik a kocsik között. Szigorúan az elválasztóvonalon!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
beked 2009.05.31. 16:55:57
antibringa 2009.05.31. 18:17:27
beked 2009.05.31. 23:06:26
antibringa 2009.05.31. 23:23:05
Mourinho már nem a király 2009.06.03. 13:04:19
sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.06.03. 13:14:10
Mosolyogni tudok mikor ilyet mondanak, hogy gyorsabb bringával, mint autóval..Aha, úgy, hogy minden létező szabályt megszeg. Fasza. Csak azt, hagyják ilyenkor ki a játékból, hogy így kocsival is lehet gyorsan menni. Piroson is át lehet menni vele, buszsávba is át lehet menni..tessék, ezt előzze meg a bringás.
Aki felvállalja, hogy biciklivel megy, mint ahogy én, hogy villamossal, más pedig, hogy opellel, ugyanazoka játékszabályok érvényesek ránk. A szabályokat be kell tartani.
Pár éve volt apának egy balesete(apró koccanás) mert kivilágítatlanul bevágott a kocsink előtt haladó autó elé egy biciklis aki satufékezett. Egy nagyon picit belementünk. Mi vagyunk a hibások, pedig ha tudtuk volna(az előttünklevő sofőr is) elkapta volna azt a mocskot.
Felelősségre alig vonhatóak, nem büntetik őket, felelősségérzetükk nincs, de ez akkor sem jelenti azt, hogy a dugóban BÁRMI JOGA LENNE előzgetni és szabályokat megszegni.
Biciklivel vagy, oké, azt szabad, szépen közlekedj a forgalommal.
Vegaaa 2009.06.03. 13:17:11
de hozhatnék még példákat, amikor tuti eldurranna az agyad egy szabályos bicajostól. amíg ez így van, addig nem kéne eröltetni a kresz számonkérést.
egyébként ha valaki tényleg egy szuicid állat módjára teker (futár), azzal én sem értek egyet.
Én vagyok 2009.06.03. 13:19:39
Minek kérdezel, ha már úgyis van válaszod? Egyébként ezer oka van. Például az, hogy a többi közlekedő (például a gyalogosok) nem számítanak rá, hogy az álló járművek közül egyszer csak valaki kivágódik.
Én vagyok 2009.06.03. 13:24:09
sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.06.03. 13:28:38
Csak _szokatlan_ lenne... És az azért ritka, hogy ne tudj megelőzni egy bringást(a veszélyeztetése nélkül) mert nincs rá hely..
Máskülönben meg tartom, hogy bringabarát vagyok, de nem való a belvárosi forgalmas utakra biciklis, ha nincs bicikliút. De terepjáró sem...
Szóval a kresz számonkérésnek kell elsőnek lennie. Utána elgondolkodhatunk, hogy min kéne változtatni.
sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.06.03. 13:33:32
arról nem is beszélve, hogy nálam az "elfér" eléggé önkényes megállapítás.
A közlekedésbe meg nem jóravezető, ha ennyire szabadon ítélkeznek az emberek...
Továbbá tegyük fel, előretolakszik a biciklis, aránylag kevés autót karcolt össze. Elől megáll a pirosnál. Indulásnál aztán előzhetik vissza a kocsik, amit senki se szeret.
Illetve van rá esély, hogy önkényesen úgyítéli, hogy Ő most a piroson is átmehet. Aztán vagy okoz balesetet, vagy nem. Csupa jómegoldás..
Vegaaa 2009.06.03. 13:48:55
ebbe ez volt a legjobb. nem a kresz szerint előzöd, hanem úgy hogy SZERINTED az nem veszélyes. de a másik meg ugye közlekedjen a kresz szerint, és ne úgy ahogy (te) szerinte az még nem veszélyes. vicces ez.
antibringa 2009.06.03. 13:52:25
Vegaaa 2009.06.03. 14:02:03
ha csak szimplán "anyázni" akarsz itt a blogon, akkor szólj és már itt se vagyok.
antibringa 2009.06.03. 14:04:52
Vegaaa 2009.06.03. 14:18:33
tehát akkor ugye adott a kérdés hogy milyen mérce az ilyenkor, amikoris a kreszt leszarva a bicajos takarodjon a vérbe inkább, de amikor meg ő ügyeskedik akkor még rohadjon is meg? ezt a fajta egymásra mutogatást sosem szerettem, főleg azért mert nem vezet sehova. sajnos sok idő kell ahhoz, hogy olyanná alakuljon a város, ahol már nem kell mutogatni. de mint az első bejegyzésedbe irt kommentemben mondtam, ehhez változni kell nekünk is, nem csak a városvezetésre várni hogy majd egyszercsak pikkpakk megtanulunk közösségben közlekedni, és nem csak egyénileg.
yoshida 2009.06.03. 15:27:22
Egyszer megelőznek attól még senki nem bassza fel magát, és én még így is kétszer előztem meg őket.
Mondjuk belvárosban gyorsabb bringával és elő nem fordul hogy kétszer visszaelőzzenek, ha meg valaki olyan lassan teker, hogy állandóan visszaelőzik, és ő így is előre csorog pirosnál, az inkább tekerjen a járdán, aláírom.
Noés legtöbb helyen a szélső sáv elég széles, ha látják a kocsisok hogy a bringás egyenes vonalban lehúzódva teker, simán meg tudják előzni csak ne 50km/h sebesség különbséggel tegyék :)
Manyizga (törölt) 2009.06.03. 15:36:34
antibringa 2009.06.03. 15:52:46
Vegaaa 2009.06.03. 17:25:09
na ez érdekes, mert én a bringán mindig sokkal jobban tudom mi folyik körülöttem, mint amikor vezetek (micsoda eretnek, bicajjal és autóval is közlekedik). nincs körülöttem holt tér és a fülemet is használom. ha nincs szélvihar, akkor már 100 méterről hallom hogy jön mögöttem valaki és ahogy közeledik még azt is meg tudom tippelni, hogy mekkora oldaltávot fog tartani (ezt csak hallásból). ehhez még hozzájön az is, hogy kihasználom azon képességemet, miszerint el tudom fordítani a fejem, és ha a jóval elöttem levő forgalmi szituációt szeretném előre látni, akkor meg kiállok a nyeregből és átnézek mindenki felett (teherautó persze kivétel).
sajnos a legtöbb bringás ezeket összességében nem használja. mp3-mat hallgat, hátranézés nélkül cikázik amerre lát, gondolkodás nélkül kivág takarásból (bokor, kocsi, ház) stb. szerintem ezekről kell leszoktatni az embereket és megtanítani őket kerékpározni. mert ugye azt tudjuk, hogy aki éppen csak nem fullad le a kocsival, az nem vezet, hanem csak halad éppenhogy. ugyanígy van a kerónál is, szóval szerintem felesleges ezt tetézni olyan kresz betartatásával, ami sokszor életszerűtlen.
gyocska 2009.06.03. 18:42:21
Ott a pont. De minél többen tekerünk, annál hamarabb és nagyobb mértékben változik ez meg.
Vegaaa: "én a bringán mindig sokkal jobban tudom mi folyik körülöttem, mint amikor vezetek (micsoda eretnek, bicajjal és autóval is közlekedik)."
Ott is egy pont. Én szintén, pedig autóval sem vagyok bamba, nem az autó orrát bámulom a mellkasomba húzott kormány mögül. Hamarosan csinálok "A" korlátlan jogsit, kíváncsi vagyok motoron milyen mindez.
lampaules 2009.06.03. 22:49:55
Este persze én is autóba ülök, mert akkor nyugisan lehet menni, de reggel 7től este hétig két keréken a gyorsabb és nyugisabb a fővárosban.
Én vagyok 2009.06.04. 13:21:26
Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2009.06.04. 14:15:05
Ha fenti alapról indulunk, akkor lehet óvatosan kritizálni a szabálytalankodókat, de szerintem életszerűtlen az, hogy vki biciklire ül, teker, szívja az autók bűzét, lassabban halad, ÉS ezzel együtt nem kerüli ki a dugót, nem megy a sor elejére, adott esetben nem megy át a zöld lámpán a zebrán. Ezek az apró előnyök a biciklisták előjogai: azért tehetik meg, mert vállalják a kényelmetlenséget, és ezzel helyet teremtenek a nagymamiknak, dolgozóknak, terhes + 3gyerekes anyáknak, hogy ők kényelmesen autózhassanak túlzsúfolt belvárosunkban. Ha ezt végiggondolod, mindjárt nem zavar a bringás az úton! Azt meg pont senkinek nem hiszem el,hogy napközben a belvárosban 2-3-4 alkalommal visszaelőzöl bringást. Az esetek 90%-ban baromira a nyomába sem érsz! Külváros más tészta, ott lehet, hogy gyorsabb a kocsi, de pl. Szlovák út - Kerepesi út kereszteződésben laza 1,5km sor szokott állni, esetleg Gyömrői út külső szakaszán befelé minden lámpánál ugyanez, Üllői út külső szakasz Határ úttól kifele szintén. Ilyen helyeken gyakorlatilag kivétel nélkül a bringa gyorsabb, bár nem feltétlenül szabályosan.Ez, ha hiszed, ha nem neked, mint autósnak is jó. Gondolkodj el rajta: rájössz, hogy így van.
Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2009.06.04. 14:27:51
Húzzunk bele! 2009.06.04. 15:06:05
Mikulás 2009.06.04. 16:38:54
hulyebringas.blog.hu/
antibringa 2009.06.04. 17:11:44
inkább zsömle 2009.06.04. 18:34:18
Az egész biciklisfutár bizniszt arra alapozzák, hogy a szabályokat megszegik."
Sehr viccesch! Nagyon jó meglátás, tényleg. Jót mulattam.
csiszi 2009.06.04. 18:36:47
Hihető.
antibringa 2009.06.04. 18:37:16
"Előzd meg a piroshetest! (alapár+50%)
Arra az esetre, ha a csomagodnak halaszthatatlanul a címzettnél kell lennie. A hívástól számított 15 percen belül felvesszük, majd 45 percen belül kézbesítjük Budapest egész területén. Ennél is gyorsabb futárra van szükséged? Megpróbálunk segíteni! Használjd ki a Hajtás Pajtás gyorsaságát!"
antibringa 2009.06.04. 18:40:50
Dr. Eher 2009.06.04. 21:32:30
És azt hogy? Az előzés alapfeltétele hogy mozog a jármű. Álló járművet csak kikerülni lehet. Fogalomzavar!
Dr. Eher 2009.06.04. 21:37:57
Te az Ecserin vetted a jogsidat? 1 nyomvonalút csak 1 nyomvonalú előzhet sávban. Az autó pont nem ilyen.
Perillustris 2009.06.05. 00:17:42
Illes 2009.06.05. 00:41:54
...és nem véletlenül hívják úgy hogy "motorossáv"...
beked 2009.06.05. 18:37:03
antibringa 2009.06.06. 02:00:37
@beked: osztom. :)
Perillustris 2009.06.06. 10:45:36
TH 2009.06.08. 18:45:29
Illes 2009.06.17. 15:49:24
antibringa 2009.06.17. 19:27:11
Húzzunk bele! 2009.07.05. 13:13:52
Jó vicces poszt.
antibringa 2009.07.08. 19:04:59
törzsmókus 2009.07.14. 12:34:50
@antibringa: „Felforr az agyvizem hogy ugyanazt a hülyét előzöm már harmadszor.”
Na, most lépj hátra egyet, és gondold át ezt mégegyszer!
Nem arról van szó inkább, h a bringás kétszer is megelőzött, mert ő kb egyenletesen hozza a belvárosi átlagtempót, amit te folyamatos gyorsítással-fékezéssel érsz el?
Persze ez a ritkább, mert gyakran könnyedén übereli azt (pl Nagykörúton csúcsidőben 14km/h az autók átlagsebessége).
Ha meg nincs tele autókkal az út, akkor te is tudsz haladni, és csak egyszer előzöd a bringást :)
Persze megértem h frusztrál, h a másik alatt nincs száz lóerő, mégse tudod lehagyni. De ez van, ilyen a város.
antibringa 2009.07.16. 10:34:33
Húzzunk bele! 2009.07.16. 17:26:34