HTML

Antibringa blog

Azoknak az autósoknak, akik utálják fővárosban közlekedő biciklistákat

Friss topikok

  • Húzzunk bele!: @antibringa: Nagy a valószínűsége ennek... Nah nem zavarlak már többet a 1-2 vendéget látó blogod... (2009.11.08. 15:31) Egy radikális biciklis véleménye
  • Húzzunk bele!: @törzsmókus: Én se tettem még kárt, mindig elgondolkodom ezen, hogy a fenébe sikerült még ez, visz... (2009.11.03. 14:19) Biciklis futár
  • Húzzunk bele!: Óh tényleg Pesten is problémák adódtak belőle, de azóta már beletanultak, mert már alig látok ilye... (2009.07.22. 21:50) Bicikliztem a Fertő tónál.
  • Húzzunk bele!: @antibringa: Ezért ne állj oda mint sok hülye autós elállják és nem tudok átmenni, ha zöld van. (2009.07.16. 17:26) Tolakodós biciklisek
  • antibringa: Azért hoztam létre a blogot, mert a vizsgaidőszakban még volt időm foglalkozni vele. Mostanra már ... (2009.06.30. 00:20) Nem örülök hogy igazam volt

Linkblog

2009.06.03. 13:45 antibringa

2010: Biciklisfutár EB Budapesten

Hát jobb lesz ha ezzel mindenki megbarátkozik, mert ez így lesz :) Állítólag mások nevezték be Budapestet és mivel Budapest 2001 - ben olyan klassz VB-t rendeztünk, addig szavaztak, amíg mi nyertünk. A Criticalmass.hu szerint az egész világról áramlani fognak a bringások, még az USAból és Mexikóból is, akkora szám ez a verseny.

Egyébként a kerekagy.blog.hu szerint a magyarok próbáltak lobbizni a verseny budapesti helyszínen való rendezése ELLEN, de sikertelenül.

20 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://antibringa.blog.hu/api/trackback/id/tr501161170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Én vagyok 2009.06.04. 07:42:36

Magyarországon minden hülyeség mellé oda lehet állítani az embereket. Más se hiányzik nekünk, mint egy ilyen siserehad. Ahogy a közúton megrendezett különböző autós versenyeket is rendezhetnék inkább máshol.

Kis ember 2009.06.04. 15:19:22

Emlékeztek, mekkora dugót okozott a 2001-es futárvb?

inkább zsömle 2009.06.04. 18:14:02

Nagyon örülök annak, hogy grundoltál egy blogot ami a biciklisek bunkóságairól, szabálytalankodásairól szól. De már rögtön a címnél nagyot hibáztál - bár kétségtelenül velős, ami fontos, pláne egy blognál, mégis rossz. Rossz, mert nem a célod, sőt nyugodtan mondhatom célunk! szolgálja. A te első bejegyzésedet is fékpróba nélkül vitte a málnásba, pedig komolyan szépen indult:

"Ezt a blogot azért hoztam létre, mert elegem van a ... piroson áthajtó pofátlan biciklistákból..."

Én biciklizem. Minden hétköznap. Praktikus, kényelmes!, gyors, környezetbarát. A felsorolt tulajdonságok nem véleményként értendőek, ezek tények. Ugyanakkor közlekedési eszköz is, épp olyan, mint a KRESZ által az utakra engedélyezett összes többi. Ezért örülök nagyon ennek a blognak, ami ezt igyekszik tudatosítani, és ezért vagyok még csalódottabb, mert utat és így célt tévesztett. Folytatom az első bejegyzés idézését:

"Mert ugye fárad, egyre nagyobb levegőket vesz a szénmonoxid pedig nagyobb és nagyobb mennyiségben megy be szépen a tüdejébe. Ez sem probléma. Az hogy mikor megérkezik valahova, bűzlik az izzadtságtól. Ez sem probléma."

Szerintem sem. Tényleg nagy kár, hogy a személyes frusztrációd kiélésébe fordult a jó kezdeményezés. Mi köze van ahhoz egy forgalomban részt vevő autósnak, hogy, hogy illatozik mellette a biciklis. Ez kb. olyan, mintha, az autó ellen, azt az érvet hoznám fel, hogy, nem jó, mert, ha fingok, öklendeznek az utastársaim.

Tényleg kár. Csak egy új név, ami a gyakori biciklis szabálytalanságokat hangsúlyozza, a bejegyzésekben ezek ecsetelése, dokumentálása, esetleges feloldása, és máris egy remek blog joggal büszke tulajdonosa lehetnél.

Remélem a kezdeti feszültség, ami valóban csak ezt az általad megjelölt
"...hogy végre a stresszelt autósok is kinyilvánítsák a véleményüket!"
csillagos ötös célt szolgálja, de sajnos csak számodra túllépsz és eljutatod egy minden porcikájában igazságos blogik eztet.
Ahol ilyenek még csak véletlenül sem fordulhatnak elő, hogy "a bicikli nem városba való".

Én nagyon bízom benne, hogy túllépsz, egy index mélyen lévő komment fröcsögésén, és a szubjektív önsorsrontás helyett (biciklis) népet nevelő hely leszesz.

antibringa 2009.06.04. 18:17:35

Szerinted ha szabályosan közlekednének akkor is gyors lenne?

antibringa 2009.06.04. 18:29:55

Hát igen, nem túl kedvesek az emberek. Egyébként én 10ből 9szer megállok a gyalogosok előtt. Ma vicces is volt, mert az oktogonnál lehajtottam jobbra a hősök tere felé és mivel állt a sor a gyalogos lámpa miatt mentem a szervíz út felé egyből és ugye még ott is van egy picit zebra. Ott állt vagy 15 gyalogos és egyik se "mert" lelépni, pedig gondolná az ember ilyenkor egységben az erő. Persze intettem nekik, hogy menjenek, de ma legalább 4x intettem ugyanígy. Mindazonáltal rosszabb , durvább videóra számítottam ez még egész istenes volt. De jobban kéne figyelni a gyalogosokra. Én úgy vagyok vele, hogy ha zebrán megy át (nem átrohangál) akkor tisztelem annyival , hogy átengedem. Ha átszaladgál egyébként akkor általában nem engedem, sőt dudálok. Azt is tegyük hozzá, hogy a duda sem negatív dolog feltétlen. Múltkoriban a 12kerben mentem fel a hegyre és a nő rohant át a buszhoz és nem figyelt rám, majdnem elgázoltam 40-50el - persze az ő hibájából mert kanyarból jöttem így nem láthattam. Dudáltam és anyáztam ő pedig összetette a kezét és nagyon megköszönte, hogy dudáltam neki és befékeztem!

antibringa 2009.06.04. 18:31:46

(Gyengébbek kedvéért: a duda miatt észrevett és még el tudott ugrani mivel a másik irányba nézve nem vett volna észre..)

Kis ember 2009.06.04. 18:58:15

@antibringa:
Ha rosszabb, durvább videóra számítottál, nézd meg a koszorút a zebra mellett. Ez volt az apropója, hogy itt csináltuk.

antibringa 2009.06.04. 19:22:32

Megnéztem a tv2 videót is. Ha tudják, hogy ennyire veszélyes, akkor valamit tenni kéne. Egyébként ez nem autós probléma, mert szerintem motoros vagy biciklis sem áll meg. De problémának mindenképp probléma.

Perillustris 2009.06.04. 23:53:42

@antibringa: Úgy érted, hogy az autókra szabott városban be kéne pl. állni a nagykörúti dugóba biciklivel?

antibringa 2009.06.05. 01:03:08

Amennyiben részt vesznek a közlekedésben, így rájuk is vonatkoznak annak szabályai. Ha valaki olyan helyen közlekedik, ahol nincs bicikliseknek leválasztott terület, akkor kénytelenek állni a nagykörúti dugóba. Nem lehet arra hivatkozni a szabályok megszegésekor, hogy a főváros nem tudja megteremteni a számukra alkalmas körülményeket. Mert akkor számukra nem alkalmas a fővárosban való közlekedés.

Perillustris 2009.06.05. 09:43:35

@antibringa: "Mert akkor számukra nem alkalmas a fővárosban való közlekedés."

Ezen analógiával nem értem miért megy a sírás új hidakért, új utakért, parkolókért. Ha ezek nincsenek, akkor a város alkalmatlan az autós közelekedésre. Amit egyébként a 16-20 km/h-s csúcsforgalmi átlagsebesség is jól mutat.

Én vagyok 2009.06.05. 09:46:03

"a bicikli nem városba való"

Ugyan miért ne lehetne ezt leírni? Miféle tabu ez? Ez nem a drotszamar.hu, hogy a cenzor kitörölje.

Én vagyok 2009.06.05. 09:50:04

A videóhoz: A zebrán a biciklijét toló biciklis nagyon mesterkélt beállítás.

Az viszont igaz, hogy a legtöbb autós nem engedi át a zebrán a gyalogosokat.

inkább zsömle 2009.06.05. 22:35:00

@antibringa:

Ennyi? Számodra ez volt minden amivel érdemes vitába szállni? Nahát, ezek szerint naponta elbiciklizünk egymás mellett.
Ez a reakció nekem kicsit olyan volt, mintha valaki rád törné a lakásod ajtaját, felgyújtaná a konyhádat, a szemed láttára megkínozná majd feldarabolná a családodat, akiket aztán megetetne veled, és te minderre csak annyit mondanál neki, hogy ne lépjen cipővel a szőnyegre.

Gondoltam arra is, hogy csak lusta vagy írni, de ez elég hülye érv egy blog szerzőjével szemben.

inkább zsömle 2009.06.05. 22:47:55

@Én vagyok:

Az ominózus mondat azt feltételezte, hogy jelen blog szerzője az egymás mellett élést propagálja, és nem a saját szemétdombját csinosítgatja posztjaival, vagyis az általad is citált mondat csak egy átgondolatlanság szüleménye, nem pedig vélemény, pláne nem érv.
Természetesen a tied még lehet, de te nem is felelsz meg annak a kritériumnak, ami a blog szerkesztése. Emiatt persze nem vagy se több se kevesebb a szememben, csak a blog szerkesztőjének nagyobb a felelőssége mint egy kommentelőnek a véleményformálásban, épp ezért elsősorban vele vitatkozom. Pontosabban vitatkoztam volna, de gyorsan rá kellett jönnöm, hogy nincs arányban egy blog szerkesztésére fordított energia az elmélyültebb, alaposabb vizsgálódással. Szóval úgy szerkeszti házigazdánk a blogját, mint egy önkényes kommentelő. Úgy is fogja végezni az oldala.

antibringa 2009.06.05. 23:25:57

@inkább zsömle: Kedves inkább zsömle! Van igazságod. Relative sok komment jön és mivel a vizsgaidőszak végén vagyok, naponta vizsgázom, nem mindenkinek tudtam megfelelő választ adni. Igazad van, ha már egyszer ennyit írtál illet volna komolyabb választ adnom. Ami a problémám a kommenteddel, hogy erre sem igazán mondhatnánk, hogy érzelmektől mentes, némi íróniát éreztem benne, bevallom nagyjából úgy éreztem, hogy most te is jól kiosztottál engem és már vissza se jössz. Hiszen ha megnézed a kifejezéseket, amiket használsz, nagyjából ez jön le. "Fröcsögsz", "személyes frusztrációdba fullad". Szóval ha tényleg vitázni akarsz, ezek nem túl szimpatikus kifejezések.

No de akkor ennyit a stílusról és az információs asszimetriákról.
Végignéztem még egyszer a kommented és nem nagyon találok benne olyat, amivel vitatkozni lehet. Nem azért , mert igazad van, hanem mert azon kívül, hogy megsimogatod a fejem és terelsz a helyes irányba, nem nagyon írtál semmit. Talán egy dolgot: "Én biciklizem. Minden hétköznap. Praktikus, kényelmes!, gyors, környezetbarát. A felsorolt tulajdonságok nem véleményként értendőek, ezek tények" Ezzel vitatkoznék is.
Praktikus? Talán.
Kényelmes? Ez már relativ, talán egy drágább jobb üléssel.
Gyors? Ha szabálytalanul csinálod, akkor igen.
Környezetbarát? Na ez igaz, feltéten!

Másban nem tudok vitatkozni, mert mást nem írtál. És igazad van, engem nem érdekel, hogy ti beszívjátok-e a kocsimból kijövő kipufogó gázt, engem az zavar, hogy kacsáztok az úton és feszültséget okoztok az autósoknak. A beszívjátok a füstöt csak rizsa. Habár a "büdösek vagytok" azért zavaró, volt olyan osztálytársam akin mindig érezni lehetett és engem zavart.

Kis ember 2009.06.06. 16:50:42

@Én vagyok:
Nem mesterkélt. Egyszerűen NEM MERTEM anélkül átkelni a zebrán, hogy ne toltam volna magam előtt a biciklit.

antibringa 2009.06.06. 21:40:16

@Kis ember: Az viszont talán túlzás amit a néni mond a videón, nem emlékszem már pontosan, de 12 vagy 14 perc. Lehet annyi?!!
süti beállítások módosítása