Épp nézem a tv2 tényeket. A következőket sikerült gyorsgépelnem, ímhol a hírek:
- Budapesten szeretnének kb 60 állomást létrehozni, ahol biciklit lehetne bérelni, ami fél óránát ingyenes. 1200 biciklit hoznának a városba.
- Ezzel egyidőben szeretnének a jelenlegi 64km buszsávhoz további buszsávokat "építeni", vagy ahol nincs hely, ott az autósoktól elvenni (pl. hegyalja út)
- Maximum 30ezer forint bírság a buszsávban haladásért és kb 20 kamera van telepítve
- A Kerékpáros klub elnöke szerint szabálytalan a buszsávban közlekedni, de így van jól, mert máshol életveszélyes lenne (erről megkérdezném a buszvezetőket is - a szerk.). Szeretne kresz módosítást, hogy a biciklisek is mehessenek a buszsávban.
Hát ennyire még nem voltam objektív. :) Most ti jöttök!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
beked 2009.06.04. 20:58:10
A biciklisták által használható buszsávról meg annyit, hogy ez szintén bevált és használható eljárásnak bizonyult nagyon sok helyen és biztonságos lehetne nálunk is (mert akkor nem előznének a buszok két oldalról is akár egyszerre). Meg mondjuk nem az autók mellett kéne tekerni, ami tényleg azt jelenti, hogy mellett, mert a nagy forgalom miatt valaki folyamatosan van az úton haladó biciklim mellet a forgalmasabb utakon, hanem csak a busznak kéne kerülgetnie a lassabb cangásokat és ha az egészet jól csinálják nem akadályozza a buszokat.....de mindezt már évek óta mondják. Megvalósitás pedig nulla.
szabálytalan buszsávban közlekedni de igy van jól....ez azért tulzás az elnök szájába adni. Az kétséget kizáró, hogy biztonságosabb, vagy annak tünik. Mint ahogy szigorúan az út szélén menni is életveszélyes. Ezek 40 éves szabályok, akkor más volt a helyzet mint most. Nem azt mondom, hogy a biciklit mindenhova engedni kéne, hanem azt, hogy egyes szabályokat korszerűsíteni.
Pl. a segédmotort is sok tekintetben a bringával egy kalap alá vonják, de a mai segédmotorok azért már kicsit mások.
Én vagyok 2009.06.05. 09:25:43
Meg aztán Magyarországon vagyunk, gyerekek! Amikor valamelyik faluban rikító mellényeket raktak ki, hogy a biciklisek vegyék fel, majd tegyék le őket, sec perc alatt ellopták mindet. Az 1200 bicikli se tart tovább egy hétvégénél. Jó sok fotót csináljatok majd róla, hogy legyen mit feltenni az iwiw-re!
Én vagyok 2009.06.05. 09:29:40
Kentetsu 2009.06.05. 10:03:34
tájékoztatók,váltóruha,ebéd,szerszám,pótbelső ( bicóhoz ),egyéb személyes tárgyak...
Nekem megy.Télen,nyáron,esőben,melegben..
Elhatározás kérdése.Én szeretném,ha gyerekeim majd a jövőben gázálarc nélkül élhessenek a földön.Én megteszek mindent ezért és nem lett rosszabb az életem,sőt..Mindenki csak kicsit próbálna változtatni a berögződésein,akkor szebb lehetne ez a világ.Ja ..amúgy meg 30elmúltam... :D
greencity 2009.06.05. 10:11:29
a kürúton 20 perc alatt végig lehet tekerni, pillanatok alatt elérhető minden. parkolót kereső keringőző autók, egyirányú utcák, stb... hát... ha nem alternatíva hogy szabadon mozoghatsz és még tehetsz is valamit azért hogy a tavasz fogalma vmit a városban élők, közlekedők számára is jelentsen...
Navarone 2009.06.05. 12:08:21
beked 2009.06.05. 12:45:44
Elsőként leszögezném álláspontomat, amely úgy látom nálad nagyon radikálisan jelenik meg: Nem arra vágyom, hogy a bringa teljesen kiváltsa az autót. nem azt mondom, hogy csak ezzel szabad közlekedni.
Én azt mondom, hogy első feladatként be kéne látni, hogy az autó mennyire káros. Nem csak dugóról, utelhasználásról de igen erős egészségkárosító hatásról is beszélni kell. Mindemellett deklarálja városi szabadtér (ez alatt mindent értek, ami nem házon belül van) elvesztését is. A sok autó miatt (és nem az autó puszta léte miatt) sehol nem lehet normálisan gyalogosként közlekedni, főleg nem csoportban. A nagy utcákon büdös van, a ruha koszos lesz, akárhol is mész, beszélgetni nem lehet, mert a zaj még egyedül is irritáló. Kis utcákban pedig nincs járda. Ami van azon autók parkolnak és még azon ritka (nagyon ritka) alkalmakkor is, mikor meghagyják a 80 centi távolságot sem lehet kényelmesen gyalogolni. És erre az az egyszerű megoldás, hogy ki kell szállni az autóból és menni valami mással. Lehet, hogy nem annyira kényelmes, lehet, hogy nem annyira gyors, és (bkv esetében) lehet nem annyira olcsó mint az autó (ezeket az érveket hozzák fel legtöbben), de ha elég sokan megteszik akkor már egy élhetőbb várost kapunk és a jövőnk számára is talán élhető marad.
Mert a bkv. használható, még ha sokan is vannak és időnként büdös van. Biciklivel lehet közlekedni a városban, az az állításod, hogy nem, ott veszti el talaját, hogy sokan vagyunk akik mégis megteszik és sikeresen.
De a mai magyarországon hogy szavaiddal éljek, sajnos az emberek nagy része minimális áldozatra sem hajlandó. A berögzült dolgokat előjogoknak vesszük és fel vagyunk háborodva már akkor is, ha csak megkérnek, néha mondjunk le róluk.
Kuku 2009.06.05. 15:55:03
Koppenhágában 25-30% bringázik, Berlinben 12-15%, Londonban 10%, Amszterdamban 25%, hogy csak fővárosokat említsünk. (Tudom, Hága, de akkor is)
Budapesten a szakemberek 15-20%-ra becsülik a modal splitben elérhető részarányt. Olvass, olvass, olvass. Nem árt.
Kuku 2009.06.05. 15:56:13
Ja, és egy video a lehetetlenről:
www.youtube.com/watch?v=xsDxOx7PUP0
Vegaaa 2009.06.05. 22:27:21
pont a tolakodással kapcsolatos postodban említettem a buszsávokat (sajnos ezek szerint csak eddig tartott a dolog), de akkor mégegyszer: kerékpárral alapvetően az úton kell haladni. ahol buszsáv van, ott akkor az eggyel beljebb levő sávban kell tekerni. ezt szeretnéd, vagy inkább leszarod hogy a néha arra járó busz sofőrje hogyan oldja meg a helyzetet?
antibringa 2009.06.05. 23:35:51
Perillustris 2009.06.06. 11:01:03
antibringa 2009.06.06. 11:54:37
antibringa 2009.06.06. 11:59:20
beked 2009.06.06. 13:25:27
antibringa 2009.06.06. 13:35:16
Másfelől azért van benne annyi ellentmondás, hogy a legtöbb szórakozóhelyen meg lehet fulladni a cigifüsttől (utálom) így tök mindegy kint is milyen a levegő. De szerintem helyére kell tenni a dolgokat. A bicikli egy hobbi a főváros pedig nem egy szórakozóhely, a főváros az főváros :)
Perillustris 2009.06.06. 13:38:55
Tehát a (bel)városiak pusztuljanak ki? Vagy mi?
antibringa 2009.06.06. 14:06:54
Perillustris 2009.06.06. 14:30:48
Egy szellemvárosba ki járna vissza egyébként?
Ha csak egy kicsit is utánaolvastál volna a vonatkozó tanulmányoknak, nem írnál ekkora faszságokat.
Nem az a normális cél, ha mindenkinek jó, jobb?
antibringa 2009.06.06. 15:15:01
Tudod ez olyan, mint hogy ki akarják tiltani a cigit a kocsmákból meg éttermekből. Én régen cigiztem, már egy jó ideje nem cigizek és utálom mikor mások füstölögnek, különösen ha épp eszem. Ennek ellenére nem állnék ennek a kampánynak az élére, mert jóformán lehetetlenségnek tartom átvinni az embereken, hogy ne cigizzenek a kocsmában meg éttermekben. Vagy a kocsma+étteremek szívnák meg (elmaradó forgalom) vagy leszarnák a szabályozást és megszegnék a tilalmat. A XI. ker alkoholtilalmas szabályozása már életszerűbb, hogy csak 10 után tilos az alkohol árusítása. De nem mindig.
Pule 2009.06.06. 15:41:24
Jah igen persze nyugat, meg áldozat. Megérte? Kérdezd őket, úgy érzem nekik is megérte.
Egy szó sem volt bringáról mégis össze tudtunk veszni...
A belváros? Jah szerintem is egyből dózeroljuk és építsünk még irodaházat.
Valahogy máshol meg tudták oldani a teljes zárat a belváros körül és nem is kell a kontinensünk szélére utazni érte például Prága, de Pozsony is elég szépen alakult pedig már majd két éve láttam.
Neked nem a bicós barmokkal, vagyis velünk:) van bajod,hanem mindennel ami nem neked nyal és nem olyan mint amilyet te szeretnél.
Csak neked legyen jó, csak te érezd magad jól és élj kényelemben és egészségesen, még vannak rajtad kívül, hátésaztán? Csak az a baj,hogy a többi melletted élő nagy része hasonlóan gondolkodik és a te fejedre szarik, ahogy te is az övékre.
Nem akarlak bántani és osztani, csak jobbulást kívánok! Meg még annyit,hogy remélem egyszer te is észreveszed,hogy akármilyen szar napod is van vagy szopat az élet, a nap akkor is szépen süt, vagy békésen esik az eső és mindez milyen szép!
antibringa 2009.06.06. 15:59:01
antibringa 2009.06.06. 16:03:44
antibringa 2009.06.06. 16:05:11
Kis ember 2009.06.06. 17:03:19
"Az értelmesek már régen nem megváltoztatni akarják a levegőt hanem picit kiljebb költöznek"
És aztán visszajárnak autóval, tovább rontani a levegőt, mi? Értelmes...
Vegaaa 2009.06.06. 21:37:25
a bicikli annyira hobbi, mint amennyire az autó luxus;)
vigyázz, mert ez a pöttyös labda nagyon magasra sikeredett.
antibringa 2009.06.06. 21:41:16
Vegaaa 2009.06.06. 22:49:38
ginkgo 2009.06.07. 11:12:08
Való igaz a távolsági tömegközlekedés tényleg drága és katasztrofális, azonban a kerékpár kiváló alternatíva a helyi közlekedésre. Főleg azok figyelmébe ajánlanám, akik autóval mennek 5-10 km-t majd egész nap ülnek az irodában és du haza, nekik talán a munkamoráljuk is jobb lenne 1 kis bringázástól.
antibringa 2009.06.07. 17:41:15
Vehicular cyclist 2009.06.11. 20:54:47
A Róna és az Egressy sarkára már lámpát kellett telepíteni és kétsávosra kellet a Rónát bőviteni a meghatványozódott átmenő forgalom miatt.
A helyi forgalom is egyre rosszabb. Az autósok nem veszik meg még az új lakásokhoz kötelezően építendő parkolót/garázst, az építők akcióban szabadulnának tőlük (még a válság előtt). A régebbi házakhoz tartozik kert/előkert, de nem parkolnak be - legfeljebb estére - azzal is nagyobb marad a kert.
A járdák keskenyek, az utak is így a félig a járdán parkoló autók miatt nincs hely a gyalogos forgalom számára. Az Emma köz jó példa: ott egy óvoda működik, és a parkoló autók - köztük roncs, furgon stb. - hatvan centit hagynak a gyalognak. Gyakran akkora tahó az autós, hogy közben a saját kerjéhez tartózó kerítést befutó borostyán még abból a hatvan centiből is levesz negyvenet (küldök fotót, ha kirakod).
Mert sajnálja a pénzt az autó lopásbiiztosítására, az autóval a saját ablaka alatt parkol, akkor is, ha ott tilos, vagy parksáv vagy szűk út/járda van.
Amikor mindezt megírom az Önkormányzatnak, visszaírnak, hogy oké igazam van, de egyrészt nem az ő dolguk, és különben is, ha szólni mernek a hatóságok, akkor az autósok óriási mértékben fel vannak háborodva.
www.zuglo.hu/ZGTCS.nsf/B38B5ED31513EE74C125729900579799/792E36E24950866EC12575800056B78E?Op
Szóval én nem vagyok annyira elégedett.
antibringa 2009.06.12. 18:39:59
Amúgy a hungáriára még egy fél mondattal: elképesztő fejetlenség van ott is és nem csak a nagy tömeg miatt, hanem:
1.) Ráterelték a hungáriára a kerepesi forgalmát azzal, hogy lezárták a keletit (mindenki a népstadion felé kerül ) Ez abból is látszik, hogy a stadionok után megszűnik a tömeg és onnan már tök jól lehet menni.
2.) Itt is hülyén vannak beállítva a lámpák.
3.) Túl sok a teherautó - őket kéne kitiltani első körben
Hát kb ennyi :)