HTML

Antibringa blog

Azoknak az autósoknak, akik utálják fővárosban közlekedő biciklistákat

Friss topikok

  • Húzzunk bele!: @antibringa: Nagy a valószínűsége ennek... Nah nem zavarlak már többet a 1-2 vendéget látó blogod... (2009.11.08. 15:31) Egy radikális biciklis véleménye
  • Húzzunk bele!: @törzsmókus: Én se tettem még kárt, mindig elgondolkodom ezen, hogy a fenébe sikerült még ez, visz... (2009.11.03. 14:19) Biciklis futár
  • Húzzunk bele!: Óh tényleg Pesten is problémák adódtak belőle, de azóta már beletanultak, mert már alig látok ilye... (2009.07.22. 21:50) Bicikliztem a Fertő tónál.
  • Húzzunk bele!: @antibringa: Ezért ne állj oda mint sok hülye autós elállják és nem tudok átmenni, ha zöld van. (2009.07.16. 17:26) Tolakodós biciklisek
  • antibringa: Azért hoztam létre a blogot, mert a vizsgaidőszakban még volt időm foglalkozni vele. Mostanra már ... (2009.06.30. 00:20) Nem örülök hogy igazam volt

Linkblog

2009.06.04. 18:50 antibringa

Új buszsávok és biciklis kölcsönzők

Épp nézem a tv2 tényeket. A következőket sikerült gyorsgépelnem, ímhol a hírek:

- Budapesten szeretnének kb 60 állomást létrehozni, ahol biciklit lehetne bérelni, ami fél óránát ingyenes. 1200 biciklit hoznának a városba.

- Ezzel egyidőben szeretnének a jelenlegi 64km buszsávhoz további buszsávokat "építeni", vagy ahol nincs hely, ott az autósoktól elvenni (pl. hegyalja út)

- Maximum 30ezer forint bírság a buszsávban haladásért és kb 20 kamera van telepítve

- A Kerékpáros klub elnöke szerint szabálytalan a buszsávban közlekedni, de így van jól, mert máshol életveszélyes lenne (erről megkérdezném a buszvezetőket is - a szerk.). Szeretne kresz módosítást, hogy a biciklisek is mehessenek a buszsávban.

Hát ennyire még nem voltam objektív. :) Most ti jöttök!

32 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://antibringa.blog.hu/api/trackback/id/tr861163888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

beked 2009.06.04. 20:58:10

Én csak támogatni tudom az ilyen kezdeményezést. A bringakölcsönzés több városban nagyon jól működik. Remélem nálunk is úgy fog... majd egyszer, mert még csak pályázunk a pénzre. A Több bringa több buszsáv mind törekvés lehetne a váltásra. Az én véleményem az, hogy rávenni az embereket arra, hogy a város számára elfogadhatóbb közlekedési eszközt használjanak úgy lehet, ha támogatjuk a kedvezőbbet és gátoljuk a nem kedvezőt. Persze ezzel persze nem kell egyetérteni és persze lehet hőbölögni, de szerintem muszáj váltani...a tendencián, mert igy kicsit se jó.
A biciklisták által használható buszsávról meg annyit, hogy ez szintén bevált és használható eljárásnak bizonyult nagyon sok helyen és biztonságos lehetne nálunk is (mert akkor nem előznének a buszok két oldalról is akár egyszerre). Meg mondjuk nem az autók mellett kéne tekerni, ami tényleg azt jelenti, hogy mellett, mert a nagy forgalom miatt valaki folyamatosan van az úton haladó biciklim mellet a forgalmasabb utakon, hanem csak a busznak kéne kerülgetnie a lassabb cangásokat és ha az egészet jól csinálják nem akadályozza a buszokat.....de mindezt már évek óta mondják. Megvalósitás pedig nulla.

szabálytalan buszsávban közlekedni de igy van jól....ez azért tulzás az elnök szájába adni. Az kétséget kizáró, hogy biztonságosabb, vagy annak tünik. Mint ahogy szigorúan az út szélén menni is életveszélyes. Ezek 40 éves szabályok, akkor más volt a helyzet mint most. Nem azt mondom, hogy a biciklit mindenhova engedni kéne, hanem azt, hogy egyes szabályokat korszerűsíteni.
Pl. a segédmotort is sok tekintetben a bringával egy kalap alá vonják, de a mai segédmotorok azért már kicsit mások.

Én vagyok 2009.06.05. 09:25:43

Én is láttam ezt a tudósítást. Egy zsebkendőnyi területen lenne lehetőség biciklit bérelni. De hát akkora távolságot simán le is lehet sétálni a járdán. Úgyhogy ez csak egy újabb presztízsberuházás a sznoboknak.

Meg aztán Magyarországon vagyunk, gyerekek! Amikor valamelyik faluban rikító mellényeket raktak ki, hogy a biciklisek vegyék fel, majd tegyék le őket, sec perc alatt ellopták mindet. Az 1200 bicikli se tart tovább egy hétvégénél. Jó sok fotót csináljatok majd róla, hogy legyen mit feltenni az iwiw-re!

Én vagyok 2009.06.05. 09:29:40

Beked: A mai Magyarországon az egyik legnagyobb demagógia azt állítani, hogy a bicikli az autó alternatívája. Sokat mondok, ha az emberek 5%-a tudna biciklivel közlekedni. Egészségesen, 20 évesen, a főiskolától két sarokra bérelt lakásból, egy tollal és egy füzettel bejárni biztos alkalmas..., de normális életvitel mellett nem.

Kentetsu 2009.06.05. 10:03:34

@Én vagyok: Hááát...sajnos azt kell mondanom nem értek veled egyet.Én minden nap 30-35km-t tekerek le.Otthonról-melóba-haza..A hátam a táskám,benne:Notebook,szerződések,
tájékoztatók,váltóruha,ebéd,szerszám,pótbelső ( bicóhoz ),egyéb személyes tárgyak...
Nekem megy.Télen,nyáron,esőben,melegben..
Elhatározás kérdése.Én szeretném,ha gyerekeim majd a jövőben gázálarc nélkül élhessenek a földön.Én megteszek mindent ezért és nem lett rosszabb az életem,sőt..Mindenki csak kicsit próbálna változtatni a berögződésein,akkor szebb lehetne ez a világ.Ja ..amúgy meg 30elmúltam... :D

greencity 2009.06.05. 10:11:29

@Én vagyok: 93 óta bicitlivel járok, hűvösvölgyből a belvárosba, piacra, szórakozni stb.... akkor aztán tényleg semmi nem volt (bicikliút), még napközben (csúcsforgalmon kívül is) is sokkal gyorsabb a haladás. a tavalyi cm ("minnél gyorsabban érd el a moszkvateret") elég plasztikus volt ahogy a forgalombaékelődve, egy-egy autóhelynyi területen 6-8 kerékpáros araszolt a kocsioszlopban a kipufogók között, az autókban meg egy-egy ember, akinek meg volt rutinja, húzott el a sorokmellett között. meg lehet fulladni a városban, itt élünk, éljünk.
a kürúton 20 perc alatt végig lehet tekerni, pillanatok alatt elérhető minden. parkolót kereső keringőző autók, egyirányú utcák, stb... hát... ha nem alternatíva hogy szabadon mozoghatsz és még tehetsz is valamit azért hogy a tavasz fogalma vmit a városban élők, közlekedők számára is jelentsen...

Navarone 2009.06.05. 12:08:21

Támogatom a kezdeményezést!

beked 2009.06.05. 12:45:44

@Én vagyok: Nem értek egyett. Főleg a mai magyarországon kezdettel nem. Csupán ezzel a két szóval az a nagy bajom, hogy ez ma mindenkinek az inteligensnek tűnő válasza egy problémára amin nem akar változtatni. Lehet változtatni.
Elsőként leszögezném álláspontomat, amely úgy látom nálad nagyon radikálisan jelenik meg: Nem arra vágyom, hogy a bringa teljesen kiváltsa az autót. nem azt mondom, hogy csak ezzel szabad közlekedni.
Én azt mondom, hogy első feladatként be kéne látni, hogy az autó mennyire káros. Nem csak dugóról, utelhasználásról de igen erős egészségkárosító hatásról is beszélni kell. Mindemellett deklarálja városi szabadtér (ez alatt mindent értek, ami nem házon belül van) elvesztését is. A sok autó miatt (és nem az autó puszta léte miatt) sehol nem lehet normálisan gyalogosként közlekedni, főleg nem csoportban. A nagy utcákon büdös van, a ruha koszos lesz, akárhol is mész, beszélgetni nem lehet, mert a zaj még egyedül is irritáló. Kis utcákban pedig nincs járda. Ami van azon autók parkolnak és még azon ritka (nagyon ritka) alkalmakkor is, mikor meghagyják a 80 centi távolságot sem lehet kényelmesen gyalogolni. És erre az az egyszerű megoldás, hogy ki kell szállni az autóból és menni valami mással. Lehet, hogy nem annyira kényelmes, lehet, hogy nem annyira gyors, és (bkv esetében) lehet nem annyira olcsó mint az autó (ezeket az érveket hozzák fel legtöbben), de ha elég sokan megteszik akkor már egy élhetőbb várost kapunk és a jövőnk számára is talán élhető marad.
Mert a bkv. használható, még ha sokan is vannak és időnként büdös van. Biciklivel lehet közlekedni a városban, az az állításod, hogy nem, ott veszti el talaját, hogy sokan vagyunk akik mégis megteszik és sikeresen.
De a mai magyarországon hogy szavaiddal éljek, sajnos az emberek nagy része minimális áldozatra sem hajlandó. A berögzült dolgokat előjogoknak vesszük és fel vagyunk háborodva már akkor is, ha csak megkérnek, néha mondjunk le róluk.

Kuku 2009.06.05. 15:55:03

@Én vagyok:

Koppenhágában 25-30% bringázik, Berlinben 12-15%, Londonban 10%, Amszterdamban 25%, hogy csak fővárosokat említsünk. (Tudom, Hága, de akkor is)
Budapesten a szakemberek 15-20%-ra becsülik a modal splitben elérhető részarányt. Olvass, olvass, olvass. Nem árt.

Vegaaa 2009.06.05. 22:27:21

"- A Kerékpáros klub elnöke szerint szabálytalan a buszsávban közlekedni, de így van jól, mert máshol életveszélyes lenne (erről megkérdezném a buszvezetőket is - a szerk.)."

pont a tolakodással kapcsolatos postodban említettem a buszsávokat (sajnos ezek szerint csak eddig tartott a dolog), de akkor mégegyszer: kerékpárral alapvetően az úton kell haladni. ahol buszsáv van, ott akkor az eggyel beljebb levő sávban kell tekerni. ezt szeretnéd, vagy inkább leszarod hogy a néha arra járó busz sofőrje hogyan oldja meg a helyzetet?

antibringa 2009.06.05. 23:35:51

@Vegaaa: Ha törvénybe foglalják, hogy a biciklisek mehetnek a buszsávban, akkor szívom a fogam, de elfogadom. Értem én hogy az a praktikus, de az is nonszensz, mikor egy busz megy előtte meg teker a cangás , mert ilyet is láttam már.

Perillustris 2009.06.06. 11:01:03

@antibringa: Csakhogy tisztázzuk: szerinted ÁLTALÁBAN a bicikliesek tartják fel a buszokat a városban?

antibringa 2009.06.06. 11:54:37

@Perillustris: Nem, sokszor az autósok. Viszont azt ti kitárgyaljátok a biciklis fórumokon, blogokon. Lefényképezitek, felrakjátok az indafotóra stb. Ezért nem ezt hangsúlyozzuk itt ki.

antibringa 2009.06.06. 11:59:20

@beked: értem az álláspontodat az élhetetlen Budapestről, csak nem értem, hogy ti miért a belvárosban akartok élni? Én amikor szabad levegőre meg kirándulásra vágyom lemegyek Dunakeszire, Gödre, Törökbálintra, vagyis ki innen, eszembe se jut sétálgatni a körúton

beked 2009.06.06. 13:25:27

@antibringa: Szerintem ez nagyon nagy baj. Mert ha Te kimész Törökbálintra, Gödre, ha levegőre vágysz, akkor Te sem ott élsz. Ha összefutok egy ismerőssel, be kell ülni valahova, ha rendesen beszélgetni akarok. Ha van egy kis időm és sétálni akarok nem tehetem (megteszem) mert zaj van, bűz van és minden, mit már mondtam. Arra hivatkozva tartani meg mindezt, hogy aki friss levegőre vágyik az menjen el vidékre elég lekezelő kinyilvánítás. Nem azt mondom, hogy legyen olyan, mintha egy kis faluban sétálnék. Mert a probléma már nem az, hogy kellemetlen. A probléma az, hogy nagyon káros és nem stagnál, hanem egyre rosszabb Pest levegője. Két típusú szmogot szokás emlegetni, nálunk mindkettőhöz hasonló ki szokott alakulni (amihez az időjárás járul inkább hozzá, de azon változtatni nem tudunk)

antibringa 2009.06.06. 13:35:16

@beked: én a XIV kerben lakom, ott azért egyáltalán nem olyan rossz a helyzet. Szerintem az XIII, XV, XVI, III kerületekben sem olyan rossz. Szerintem el kéne felejteni, hogy a BELVÁROSban egészséges legyen az élet, meg hogy sétálgatni lehessen. Egyébként tényleg borzasztó ott a levegő, én is tudom, ugyanis nap mint nap bejárok oda. Minden nap a körúton megyek végig, esetleg a hungária krt.-n jó ideje már folyton be van kapcsolva a belső keringetés. De a belváros szerintem nem is erre való. Nem tudnám mgmondani a mai világban mire való a belváros (mert régen itt lehetett vásárolni meg szórakozni) mostmár a plázákban lehet vásárolni, szóval főleg arra van, hogy beülj valahova (?) .

Másfelől azért van benne annyi ellentmondás, hogy a legtöbb szórakozóhelyen meg lehet fulladni a cigifüsttől (utálom) így tök mindegy kint is milyen a levegő. De szerintem helyére kell tenni a dolgokat. A bicikli egy hobbi a főváros pedig nem egy szórakozóhely, a főváros az főváros :)

Perillustris 2009.06.06. 13:38:55

@antibringa: "Szerintem el kéne felejteni, hogy a BELVÁROSban egészséges legyen az élet, meg hogy sétálgatni lehessen."

Tehát a (bel)városiak pusztuljanak ki? Vagy mi?

antibringa 2009.06.06. 14:06:54

Az értelmesek már régen nem megváltoztatni akarják a levegőt hanem picit kiljebb költöznek. Olyat akartok elérni, ami életszerűtlen. Épp a fővárosban haljon meg az autós forgalom? Az ország fővárosában ne közlekedjenek autók? Mert egy kisebb városban érthető, átbiciklizem 20 perc alatt. De épp a fővárosban? Miközben azt persze mindenki elvárja, hogy a csomagját meg a pizzáját küldjék el időre, meg ha bemegy a matchba akkor legyen áru, de ha a matchos teherautó rááll a biciklisávra akkor 12 nézetből körbefotózzák. Szerintem az autómentes ("füstmentes") Budapest senkinek sem tetszene csak ebbe senki nem gondol bele.

Perillustris 2009.06.06. 14:30:48

@antibringa: Szerinted az értelmen múlik? Tán van párszázezer (millió?) ember, akinek nincs lehetősége kijebb költözni? Azokat le lehet írni? S szerinted mi lenne, ha a maradék emberek is kipattannának az agglomerációba? Mi lenne a kis falvakkal, községekkel? Milyen lenne ott a levegő? Ja, akkor még kijebb kell menni?

Egy szellemvárosba ki járna vissza egyébként?

Ha csak egy kicsit is utánaolvastál volna a vonatkozó tanulmányoknak, nem írnál ekkora faszságokat.

Nem az a normális cél, ha mindenkinek jó, jobb?

antibringa 2009.06.06. 15:15:01

Nem hiszem hogy ennek anyagi gátjai vannak, meggyőződésem, hogy egy "körrel kijjebb" a benti lakása áráért talál egy jobb levegőjüt. Most kb 6 kerületről beszélünk, ami tényleg durva. Aki bent van sokszor direkt megy be, önként, mert szereti hogy közel van a belváros és tisztában van a vele járó viszontagságokkal. Ugyanígy aki feljön vidékről tudja, hogy pest sikátoros, több a bűnözés, szemetebbek az emberek stb. de vállalja, mert nem lehet mit csinálni vele.
Tudod ez olyan, mint hogy ki akarják tiltani a cigit a kocsmákból meg éttermekből. Én régen cigiztem, már egy jó ideje nem cigizek és utálom mikor mások füstölögnek, különösen ha épp eszem. Ennek ellenére nem állnék ennek a kampánynak az élére, mert jóformán lehetetlenségnek tartom átvinni az embereken, hogy ne cigizzenek a kocsmában meg éttermekben. Vagy a kocsma+étteremek szívnák meg (elmaradó forgalom) vagy leszarnák a szabályozást és megszegnék a tilalmat. A XI. ker alkoholtilalmas szabályozása már életszerűbb, hogy csak 10 után tilos az alkohol árusítása. De nem mindig.

Pule 2009.06.06. 15:41:24

@antibringa: Az a baj,hogy igazi magyar vagy, ne haragudj. Érdekes mód sok helyen meg tudták valósítani a dohány mentes vagy minimalizáló társadalmat, olyan helyeken, lásd Írország ahol nem kis százalék dohányos. Igen volt vita belőle, a részese voltam épp kint tartózkodtam, de rájöttek, hogy milyen jó dolog és a dohányosok is igent mondtak, azok akik előtte mindent megtettek volna, hogy megőrizzék a patinás, füstös pubokat. Bejött, nagyon szeretik és betartják.
Jah igen persze nyugat, meg áldozat. Megérte? Kérdezd őket, úgy érzem nekik is megérte.
Egy szó sem volt bringáról mégis össze tudtunk veszni...
A belváros? Jah szerintem is egyből dózeroljuk és építsünk még irodaházat.
Valahogy máshol meg tudták oldani a teljes zárat a belváros körül és nem is kell a kontinensünk szélére utazni érte például Prága, de Pozsony is elég szépen alakult pedig már majd két éve láttam.
Neked nem a bicós barmokkal, vagyis velünk:) van bajod,hanem mindennel ami nem neked nyal és nem olyan mint amilyet te szeretnél.
Csak neked legyen jó, csak te érezd magad jól és élj kényelemben és egészségesen, még vannak rajtad kívül, hátésaztán? Csak az a baj,hogy a többi melletted élő nagy része hasonlóan gondolkodik és a te fejedre szarik, ahogy te is az övékre.
Nem akarlak bántani és osztani, csak jobbulást kívánok! Meg még annyit,hogy remélem egyszer te is észreveszed,hogy akármilyen szar napod is van vagy szopat az élet, a nap akkor is szépen süt, vagy békésen esik az eső és mindez milyen szép!

antibringa 2009.06.06. 15:59:01

@Pule: Ennek a kommentnek a nagy része igaz. Nem is nagyon vitatkoznék vele. Talán a vége picit közhelyes,de belefér.

antibringa 2009.06.06. 16:03:44

Mondjuk prágában nem tudom mire gondolsz én egy éve voltam ott és kocsival körbementem a vencel téren. Ha a belsőbb részekre gondolsz az meg olyan szerintem mint nálunk a vörösmarty tér ahova mi sem mehetünk be. Egyébként szerintem abban egyet fogsz érteni velem, hogy Londonban sokkal komolyabb alapot ad a változás iránti igényhez az, hogy nem is tudom 10-11 (?) metró vonaluk van. Ha a bosnyáktól meglenne csinálva a 4es metró őszintén mondom hogy felülnék rá, mert tök jó lenne, az egyetem előtt (fog) áll meg, én sem vagyok hülye. Azt meg vegyük alapvetésnek és elfogadhatónak, hogy sok ember nem szeretne biciklizni, így a 3 metróvonal meg a koszos buszok nyújtanak alternatívát havi 10ezerért.

antibringa 2009.06.06. 16:05:11

(@antibringa: A távolsági tömegközlekedésről meg ne is beszéljünk, a MÁV figyelőn rengeteg számítással mutatják be, hogy 2 fő esetén már mennyire megéri autóval közlekedni )

Kis ember 2009.06.06. 17:03:19

@antibringa:

"Az értelmesek már régen nem megváltoztatni akarják a levegőt hanem picit kiljebb költöznek"

És aztán visszajárnak autóval, tovább rontani a levegőt, mi? Értelmes...

Vegaaa 2009.06.06. 21:37:25

@antibringa: "A bicikli egy hobbi"
a bicikli annyira hobbi, mint amennyire az autó luxus;)
vigyázz, mert ez a pöttyös labda nagyon magasra sikeredett.

antibringa 2009.06.06. 21:41:16

@Vegaaa: Nekem mindig az jut eszembe, hogy mi lesz, ha a biciklisek kapnak biciklisávot, aztán jönnek a görkorisok, hogy kell egy görkoris sáv. Aztán egy rolleres sáv. Aztán egy quad sáv. Esetleg még a lovasok is...:D

Vegaaa 2009.06.06. 22:49:38

@antibringa: hehe, érdekes dolgok jutnak eszedbe. csak tippeld meg, hogy hány kerós, hány görkoris, és hány rolleres van a városban (a quadot és lovaskocsit direkt kihagytam, az kb a nullával egyenlő). nem hiszem hogy túl merész tipp lenne a bicajosok számát első helyre kihozni.

ginkgo 2009.06.07. 11:12:08

Valóban kiváló ötlet, hogy ha jó levegőt akarsz költözz távolabb: minél messzebbről jár minél több ember (kocsival) annál nagyobb dugók lesznek, annál rosszabb levegővel egyre nagyobb területen. hmmm szép új világ...

Való igaz a távolsági tömegközlekedés tényleg drága és katasztrofális, azonban a kerékpár kiváló alternatíva a helyi közlekedésre. Főleg azok figyelmébe ajánlanám, akik autóval mennek 5-10 km-t majd egész nap ülnek az irodában és du haza, nekik talán a munkamoráljuk is jobb lenne 1 kis bringázástól.

Vehicular cyclist 2009.06.11. 20:54:47

@antibringa: Zuglóban az utóbbi években rohamosan megnőtt a forgalom. Külső Zuglóban és a még küsőbb terüleken rengeteg új lakóparknak nevezett lakótelep épült, ahonnan a kiköltözöttek tömegesen járnak be a belvárosba. A bedugult Hungária körútat zuglói kisebb utcákon próbálják elkerülni (Róna u, Mexikói stb)
A Róna és az Egressy sarkára már lámpát kellett telepíteni és kétsávosra kellet a Rónát bőviteni a meghatványozódott átmenő forgalom miatt.

A helyi forgalom is egyre rosszabb. Az autósok nem veszik meg még az új lakásokhoz kötelezően építendő parkolót/garázst, az építők akcióban szabadulnának tőlük (még a válság előtt). A régebbi házakhoz tartozik kert/előkert, de nem parkolnak be - legfeljebb estére - azzal is nagyobb marad a kert.

A járdák keskenyek, az utak is így a félig a járdán parkoló autók miatt nincs hely a gyalogos forgalom számára. Az Emma köz jó példa: ott egy óvoda működik, és a parkoló autók - köztük roncs, furgon stb. - hatvan centit hagynak a gyalognak. Gyakran akkora tahó az autós, hogy közben a saját kerjéhez tartózó kerítést befutó borostyán még abból a hatvan centiből is levesz negyvenet (küldök fotót, ha kirakod).

Mert sajnálja a pénzt az autó lopásbiiztosítására, az autóval a saját ablaka alatt parkol, akkor is, ha ott tilos, vagy parksáv vagy szűk út/járda van.

Amikor mindezt megírom az Önkormányzatnak, visszaírnak, hogy oké igazam van, de egyrészt nem az ő dolguk, és különben is, ha szólni mernek a hatóságok, akkor az autósok óriási mértékben fel vannak háborodva.

www.zuglo.hu/ZGTCS.nsf/B38B5ED31513EE74C125729900579799/792E36E24950866EC12575800056B78E?Op

Szóval én nem vagyok annyira elégedett.

antibringa 2009.06.12. 18:39:59

@Vehicular cyclist: Sok igazság van abban amit mondasz, bár amióta én vezetek a róna és az egressy sarkán lámpa van és a róna 2 sávos, más kérdés hogy mindig végigállnak benne a kocsik.......Viszont itt jegyezném meg, hogy szerintem azért is ilyen nyomorult itt a forgalom, mert annyira nincsennek szinkronban a lámpák..Elindulok a fogarasin zöldbe, a következőnél még kb zöld, de után egressyn megint piros. Után csömörin megint piros. Utána erzsébeten megint piros. Ezt 60as sebesség mellett lehet tapasztalni. Egyszer tövig nyomtam a gázt, hogy megnézzem mennyi mellett lehet végigmenni. Olyan 120körül mentem lámpától lámpáig és így mentem át sárgán. Nem lehet hogy itt kéne először racionalizálni, ahelyett hogy lezárunk itt meg ott meg fizetőssé teszünk stb.?

Amúgy a hungáriára még egy fél mondattal: elképesztő fejetlenség van ott is és nem csak a nagy tömeg miatt, hanem:

1.) Ráterelték a hungáriára a kerepesi forgalmát azzal, hogy lezárták a keletit (mindenki a népstadion felé kerül ) Ez abból is látszik, hogy a stadionok után megszűnik a tömeg és onnan már tök jól lehet menni.

2.) Itt is hülyén vannak beállítva a lámpák.

3.) Túl sok a teherautó - őket kéne kitiltani első körben

Hát kb ennyi :)
süti beállítások módosítása