HTML

Antibringa blog

Azoknak az autósoknak, akik utálják fővárosban közlekedő biciklistákat

Friss topikok

  • Húzzunk bele!: @antibringa: Nagy a valószínűsége ennek... Nah nem zavarlak már többet a 1-2 vendéget látó blogod... (2009.11.08. 15:31) Egy radikális biciklis véleménye
  • Húzzunk bele!: @törzsmókus: Én se tettem még kárt, mindig elgondolkodom ezen, hogy a fenébe sikerült még ez, visz... (2009.11.03. 14:19) Biciklis futár
  • Húzzunk bele!: Óh tényleg Pesten is problémák adódtak belőle, de azóta már beletanultak, mert már alig látok ilye... (2009.07.22. 21:50) Bicikliztem a Fertő tónál.
  • Húzzunk bele!: @antibringa: Ezért ne állj oda mint sok hülye autós elállják és nem tudok átmenni, ha zöld van. (2009.07.16. 17:26) Tolakodós biciklisek
  • antibringa: Azért hoztam létre a blogot, mert a vizsgaidőszakban még volt időm foglalkozni vele. Mostanra már ... (2009.06.30. 00:20) Nem örülök hogy igazam volt

Linkblog

2009.07.13. 14:24 antibringa

Bicikliztem a Fertő tónál.

Ez a poszt azért születik, hogy véget érjenek azok a kommentek, hogy "te akkor ülj csak a konzervdobozodban" meg a "ki sem próbáltad" stb.

Sopronban nyaraltam. Átmentünk Ausztriába kocsival és láttuk hogy elég komoly biciklisutak vannak, nagy zöld táblák stb. gondoltuk a barátnőmmel, hogy másnap mi is biciklizhetnénk. Jó buli, meg lehet inni egy sört is közben és az edzés sem árt.

A cikk nem lesz elfogult, igyekszem tárgyilagos lenni. Másnap elmentünk egy biciklikölcsönzőbe, ahol fél napra 1200 , egy napra 1800 Ft volt a bérlés, szóval nem egy nagy érvágás, relative hamar sikerült is beállítani a bicikliket, bár barátnőm ülése nem ment az istennek sem lejjebb úgyhogy ő kapott másikat. Nekivágtunk az útnak, úticélunk a biciklismértékkel nem soknak számító ~15km - re lévő Fertőrákos volt. Állítólag jó a strand, meg jó cangás útvonal is.

Hát nekivágtunk. Kiderült, hogy Sopronban nincs bicikliút, csak a szélétől indul. Hát kimentünk a város szélére, közben voltak érdekes kalandjaink, bár igyekeztük kerülni a fő utat, inkább ilyen szervizutakon mentünk, de azért még így is félelmetes volt. Erre lehet azt mondani, hogy nem normálisak az autósok (lehet) vagy hogy mi a francnak mentem ki az útra. Valószínűleg erre az a válasz, hogy "mert a városba nem építettek bicikliutat." És ha már minden arról szólj, hogy biciklizd körbe a Fertőtavat, menj át Ausztriába stb. akkor talán tényleg építhettek volna. Nagy nehezen elértük a körforgalmat, ahol a térkép jelzi, hogy a harmadik kijáratnál kezdődik a bicikliút. Háromszor körbe körbe mentünk, de csak nem találtuk. Átlagos felhasználóként kerestem a rózsaszín viakolor köveket, ahogy ezt itt pesten is szoktam látni. Harmadik körre kiderült, hogy itt egy bizonyos utca van kinevezve bicikli útnak. Menő, bár nem értem mitől bicikliút, gondolom azért, mert az autósoknak ki van írva, hogy "Vigyázz! Bicikliút". De se nem rózsaszín, se nem jó minőségű. Aztán pár kilóméteren át gurultunk lefele, neki egy erdőnek. Sejtettem, hogy nem lesz könnyű feljönni visszafele. Mentünk mentünk, beértünk az erdőbe, a murva és a betonút között volt valahol az út amin jöttünk, néhol saras földút, de nem panaszkodom, elbohockodtunk. Néha jött 1-2 profi akik kicsit félretoltak minket (ezek szerint a bicikliseknél is működik ez az erősebb kutya baszik) de azért nem gázolt annyira az önérzetünkbe, csak meglepő volt, hogy miért kell egy pihenésre szánt bicikliúton ilyen agresszívan hajtani. Ez az út kivezetett Fertőrákos főútjára, ahol megint csurogtunk lefele, végig a Fertő tóig. A visszaút hasonló volt, azzal a kis megjegyzéssel hogy majd beledöglöttünk a tekerésbe, mivel az addig lejtős út 15km emelkedővé lett. A visszaút pikantériája volt mikor egy öreg marha az amúgy is keskeny úton leelőzte az előtte lévőt úgy, hogy mi is ott voltunk az út szélén. 5 másodpercet nem bírt várni..

A tanulság nekem, hogy a biciklizés jó buli, de csak ahol ki van építve. Mikor Sopronban voltunk, az gyilkos volt, nem értem miért mondják a biciklisták, hogy ez a szabadság. A kocsiban sokkal nagyobb biztonságban érzem magam, itt folyton nézegettem hátra, hogy épp ki akar elgázolni, illetve, hogy a barátnőmet nem gázolták-e még el.

Egyébként arról, hogy "Én nem szoktam izzadni", én tényleg nem szoktam izzadni, de mire hazaértünk a pulcsim elöl hátul csurom víz volt. 

Szerintem a visszapillantó is hasznos lenne, nem értem miért ellenkeztek. Én 5 év autózás után folyamatosan a tükröt és akilóméterórát kerestem.:)

Szóval autósok figyeljetek, mert állati szar ott a biciklin ülve. Biciklisek, ti meg próbáljátok meg inkább a hétvégére és a nyaralásra meghagyni a biciklit, mert ha már sopron ilyen veszélyes volt, akkor milyen lehet Budapest?!

 

10 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://antibringa.blog.hu/api/trackback/id/tr661243561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pule 2009.07.13. 21:26:15

Örülök,hogy kipróbáltad és talán picit változtatott a véleményeden.
Tényleg szabadság, csak még félsz tőle, nem érzed a biztonságos kasznit és te sem bízol azokban, nem alaptalanul, akikkel együtt autózol.
Budapest sem gáz, meg kell szokni, tudni kell a kresszt bicósként is :) és nagyon figyelni kell!
Remélem azért az élmény megvolt és az egyszer talán megvalósuló kerékpárkölcsönző rendszert BP belvárosában te is használni fogod!

Húzzunk bele! 2009.07.13. 22:30:48

"Hát kimentünk a város szélére, közben voltak érdekes kalandjaink, bár igyekeztük kerülni a fő utat, inkább ilyen szervizutakon mentünk, de azért még így is félelmetes volt. Erre lehet azt mondani, hogy nem normálisak az autósok (lehet) vagy hogy mi a francnak mentem ki az útra. Valószínűleg erre az a válasz, hogy "mert a városba nem építettek bicikliutat."


Ezért kell menni az út harmadánál vagy a negyedénél és nem a padkára rátapadni, mert akkor nem az autó száguld beléd, hanem megijedsz és te esel a padkára, rosszabb esetben az útra kacsázol, ahol épp centivel akar valaki megelőzni, többit nem is folytatom.

Harmadik körre kiderült, hogy itt egy bizonyos utca van kinevezve bicikli útnak. Menő, bár nem értem mitől bicikliút, gondolom azért, mert az autósoknak ki van írva, hogy "Vigyázz! Bicikliút".

Budapest-Vác között rekord mennyiségű utca ilyen, meg lehet szokni.


Néha jött 1-2 profi akik kicsit félretoltak minket (ezek szerint a bicikliseknél is működik ez az erősebb kutya baszik) de azért nem gázolt annyira az önérzetünkbe, csak meglepő volt, hogy miért kell egy pihenésre szánt bicikliúton ilyen agresszívan hajtani.


Aki xc.-s attól ne várd el, hogy húzza a féket, mert abba beleőrül.
Rakparton már jöttek belém, bárcsak a tükrömet húzta le még egy centi és a kezemnek megy.
És miért xc? Mert verseny szinten nyomják és könnyű megismerni őket, általában Merida és kerós öltözet van rajtuk. Nah őket messze kerüld el. Nah igen autósok nem igen tudnak róluk, mert nem kimondottan az utakon nyomják.

A tanulság nekem, hogy a biciklizés jó buli, de csak ahol ki van építve. Mikor Sopronban voltunk, az gyilkos volt, nem értem miért mondják a biciklisták, hogy ez a szabadság. A kocsiban sokkal nagyobb biztonságban érzem magam, itt folyton nézegettem hátra, hogy épp ki akar elgázolni, illetve, hogy a barátnőmet nem gázolták-e még el.

Biztonság! Te mondtad.
Ha félsz és nem tudod hogy kell tekerni(rutin), nincs is szabadság.
Egy tükör erre a célra megteszi, nekem is van.


Szóval autósok figyeljetek, mert állati szar ott a biciklin ülve. Biciklisek, ti meg próbáljátok meg inkább a hétvégére és a nyaralásra meghagyni a biciklit, mert ha már sopron ilyen veszélyes volt, akkor milyen lehet Budapest?!"

Hát ha amilyennek ismerem Bp-t, akkor Sopron már valami mekka lehet. Ki kéne egyszer próbálni.

Amúgy meg olcsón béreltetek bringákat

www.budapestbike.hu/bicikli-berles .

És gratulálok, hogy meg merted írni és még jobban, hogy elmertetek biciklivel menni.

beked 2009.07.13. 22:47:12

Bárcsak ne irtad volna oda a végére azt a szösszenetet...
De nem baj, mert amint az autózz blogon irta valaki, már egyre kellemesebb a pesti élet biciklin. Bár a texisok még büntetnek, de az autósok többsége egyre kedvesebb.
A bringások mennyisége pedig egyre nagyobb. Remélem ezek egy részet télen sem tűnik majd el és az autósok sem váltanak vissza bunkó stílusra.

Húzzunk bele! 2009.07.13. 23:10:30

@beked: Taxisok, olyanok, mint a Dh.-ások vagy a XC.-ések.
Csak ha egymásba szálltok, akkor nem a temetőbe mész, hanem az intenzívre. Bár kitudja...

Hedgehog 2009.07.13. 23:57:38

Autoban valoban biztonsagosabb, de a biztonsag nem egyenlo a szabadsaggal.
Pl egy borton tok biztonsagos (legalabbis betorni nem fognak).
:D

beked 2009.07.14. 11:12:54

Nem beszélve arról, hogy a kisebb biztonságérzet véleményem szerint két okból van. Egyrészt a tapasztalatlanság, de nagyobb részt az autósok figyelmetlensége miatt, de ez hála az égnek kezd csökkeni. Nem is szidom mindet, mert egyrészt, amig nem volt sok bicajos nem volt mire figyelni. Mikor meg már van mire nem tudják hogy kell kezelni.
Szerintem menj csak többet antibringa a hétvégén bringával, néha napján az úttesten is. Egy idő után már nem fogja rontani a biztonságérzeted, ha a tükör megcirógatja a lábadat

Húzzunk bele! 2009.07.15. 23:59:31

Anti bácsi hová lett, minden kommentre lecsap és most élet halál között vergődik az oldal?

Vagy lehet, megszeretett bringázni és a blogot nem tud bezárni? És inkább nem is ír:D:D:D

antibringa 2009.07.16. 09:54:52

@Húzzunk bele!: :)
Ezt már egy másik postomban elmagyarázatam: a blog elején vizsgáztam, folyton gép előtt lógtam, most meg nyár van és nyaralok :)
Meg mostmár szerencsére értelmesebb vélemények is vannak, mint az elején. Azért az elején keményebbek voltak, nehezen emésztették mge hogybeszólok a kis világukra :) Egyébként meg épp azért hoztam létre ezt a blogot, hogy meghallgassam sok ember véleményét olyan témában amit nem ismerem annyira, csak egyik oldalról látok.

Vegaaa 2009.07.22. 18:15:45

teljesen átérzem az élményed. én legtöbbször egyedül bringázom és városi profinak mondhatom magam (országúton se ilyedek meg pár busztól meg kamiontól), és a véleményem ez alapján alakult ki. az utóbbi időben rá kellett jönnöm, hogy kicsit fals ez a dolog. nem mindenki, söt a többség nem teker több tizezer kilométert bicajon, és velük tényleg probléma van. én ezt most nyáron a saját ismeretségi körömben mértem le itt szegeden, ahol van infrastruktúra és a morál sem fővárosi. pár baráttal felszerelkezve párszor kitekertünk strandolni, és leghátulról nézve az égnek állt a hajam hogy miket müveltek. semmi durva nem volt, de nagyon kijózanító volt számomra látni azt a rutintalanságot a kereszteződésekben, az egymás mellett csalinkázást bicajúton, a sok felesleges járdázást, az autósokkal való szinte 0 közremüködést, ahol tényleg nagyon tilos lenne átmenni/tekerni ott átmegy, ahol meg lehetett volna menni ott meg megáll stb.
ennek ellenére azért azt mondom hogy jó az irány, de a többségnek még igen sokat kell tanulnia a nyeregben ülve. szerintem a bicajosoknál is kezd kialakulni a vasárnapi bicajos réteg, a csak nyáron bicajozó réteg, meg a profik akikkel télen is találkozol. ugyanúgy mint a motorosoknál itt is elöjön nyáron egy csomo rutintalan, és kész is a baj. mivel te magad ezen utóbbi táborba tartozol, ezért a post utolsó mondatát jól gondold át.

Húzzunk bele! 2009.07.22. 21:50:28

Óh tényleg Pesten is problémák adódtak belőle, de azóta már beletanultak, mert már alig látok ilyesmi rutintalanságokat.
süti beállítások módosítása